Overslaan en naar de inhoud gaan

VIM Group sluit zich aan bij Farner International

Nederlandse specialist merkverandering blijft onder eigen naam opereren. Management wordt partner in Farner, dat Europees wil groeien.
Marc Cloosterman, ceo VIM Group
Marc Cloosterman, ceo VIM Group
© Foto: VIM Group
Marc Cloosterman, ceo VIM Group
Marc Cloosterman, ceo VIM Group
© Foto: VIM Group

De Nederlandse merkveranderingsspecialist VIM Group is onderdeel geworden van de Zwitserse communicatieadviesgroep Farner International. Farner heeft alle aandelen van VIM Group overgenomen, de eigenaren van het Nederlandse bureau worden partner in de bureau. VIM Group blijft onder eigen merknaam opereren.

related partner content for mobile comes here

De overname is en belangrijke stap in de groeistrategie van Farner International. Het heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een van de grootste communicatiebureaus van Zwitserland met een breed pakket aan dienstverlening. Het kenmerkt zich door een geïntegreerde aanpak met een sterke digitale focus.

Eerder dit jaar liet het al weten Europees te willen uitbreiden met toonaangevende bureaus die gezamenlijk een mix van diensten in communicatie, merktransformatie en merktechnologie bieden.

Vim Group
Farner logo

Ondernemers leidend

‘De toevoeging van de gespecialiseerde expertise en ervaring van VIM Group is een belangrijke stap in onze internationale expansieplannen’, zegt Roman Geiser, uitvoerend voorzitter van Farner International. 

In overeenstemming met Franers filosofie dat ondernemers leidend zijn in de organisatie wordt het management van VIM partner in Farner International.

Marc Cloosterman, ceo van VIM Group, meent dat klanten baat hebben bij de toegevoegde diensten die zijn bureau nu kan bieden. ‘Door de toenemende digitalisering, hebben organisaties zowel bredere als complexere communicatie- en merkbehoeften, wat betekent dat de rol van het merk aanzienlijk belangrijker is geworden.’

Waterland

Bij de internationale plannen van Farner speelt Waterland, een onafhankelijke investeringsmaatschappij die de communicatiemarkt goed kent, een belangrijke rol. Waterland heeft een brede digitale expertise en eerder met succes het bureau Dept op weg geholpen naar Europese groei.

VIM Group telt 85 medewerkers en heeft kantoren in Amsterdam, Hengelo, Londen en München. Het bedrijf, opgericht in 1991, staat bekend om de implementatie van merktechnologie en het beheer van wereldwijde rebrandings voor klanten als Bosch, Danske Bank, Henkel, ING Group, Merck, Reckitt en Volkswagen.

Farner zelf telt meer dan 200 medewerkers, meldt het op zijn site.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in