Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo stopt per direct met WK-commercial met feestende bouwvakkers

Supermarktketen besluit hiertoe na golf van kritiek.
Bouwvakkers in polonaise in Jumbo-commercial
Bouwvakkers in polonaise in Jumbo-commercial
Bouwvakkers in polonaise in Jumbo-commercial
Bouwvakkers in polonaise in Jumbo-commercial

Jumbo heeft besloten zijn WK-commercial per direct van de buis te halen. De supermarktketen kwam onder vuur te liggen voor omdat er in de spot bouwvakkers waren te zien die in polonaise door het beeld gaan.

related partner content for mobile comes here

Dat is veel mensen in het verkeerde keelgat geschoten. Op sociale media wemelt het van verontwaardigde berichten over de ongevoeligheid van deze keuze. Bij de bouw van de WK-stadions zijn duizenden doden onder de bouwvakkers, meest gastarbeiders, gevallen. De cijfers daarover variëren van 6.500 tot meer dan 10.000. Mensen vinden het niet te geloven dat de supermarkt juist bouwvakkers in polonaise in de commercial laat zien.

Jumbo schrijft nu in een verklaring: 'We realiseren ons nu dat in deze reclame een link te maken is naar de erbarmelijke arbeidsomstandigheden in Qatar en dat is nooit onze bedoeling geweest. Dit betreuren we ten zeerste en we bieden hiervoor onze welgemeende excuses aan.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Carlo Hagemann

Opmerkelijk dat we hier niet lezen welk reclamebureau hiervoor verantwoordelijk is. Te veel naming and shaming?

Marja Westerman

@Carlo Hagemann: Inderdaad!
Het was even zoeken: „Alle woordvoering over campagnes gaat via de klant, dat is nu eenmaal de afspraak”, zegt Eddy Salfischberger, directeur van Alfred, het bureau dat deze WK-campagne voor de supermarktorganisatie heeft ontwikkeld. (bron: Telegraaf)

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in