Overslaan en naar de inhoud gaan

Holland Casino zet James Bond-sfeer neer in nieuwe 'Leef spannend'-commercial

Het bezoek aan de 14 vestigingen is -na corona- nog niet op het oude niveau, aldus het casinobedrijf. Indie ontwikkelde de campagne.
holland casino campagne
Leef spannend, is het motto van Holland Casino
holland casino campagne
Leef spannend, is het motto van Holland Casino

Iedereen droomt er weleens van de ster van de avond te zijn. Op stap gaan in je mooiste jurk of smoking, binnenkomen terwijl alle ogen op jou gericht zijn, de beste cocktail bestellen, plaatsnemen aan de roulettetafel en the lucky one zijn...

related partner content for mobile comes here

Vanuit die sfeer en gedachte lanceert Holland Casino een nieuwe tv-commercial die in het teken staat van het James Bond-gevoel. De cast, de muziek, de styling en zelfs de bekende rode De Tomas-bolide uit 1971; de commercial is duidelijk geïnspireerd op het spannende leven uit de bekende filmserie. De tv-commercial is geschoten in de nieuwste en 14e vestiging van de casinoketen in Venlo.

‘Ervaar eens iets anders’

Met de commercial bouwt Holland Casino verder aan de langer lopende 'Leef spannend'-campagne, die wederom is ontwikkeld door Indie Amsterdam, sinds 2018 het vaste bureau van het uitgaansbedrijf. Zelf zegt Holland Casino ervoor te hebben gekozen de fantasie te prikkelen en ruimte over te laten aan de verbeelding, in een tijd waarin realisme de boventoon voert. 'Stap uit je comfortzone en ervaar eens wat anders. Wij zijn de enige speelgelegenheid waarin je je écht kun onderdompelen in een andere wereld.'

De campagne wordt voornamelijk op televisie uitgerold. In tegenstelling tot andere jaren maakt Holland Casino ditmaal beperkt gebruik van buitenreclame en is de tv-commercial pas na 22:00 uur te zien, waar dit wettelijk al vanaf 21:00 mag. Met de campagne mikt Holland Casino op potentiële bezoekers in de fysieke vestigingen. 'We zien dat na corona de bezoeken aan onze vestigingen, net als bij culturele centra en bijvoorbeeld bioscopen, nog niet volledig op het oude niveau zijn. Daarom willen we onze gasten wijzen op ons volledige aanbod, inclusief entertainment en gastronomie', zegt campaigner Frank Verhoef.

Reclame is nodig

Wat opvalt is dat de commercial niet erg maatschappelijk verantwoord is, lettend op bijvoorbeeld het aantal gokverslaafden in Nederland. Verhoef: 'Het is onze taak om fysieke kansspelen te faciliteren, zodat mensen dat doen bij onze vestigingen en niet bij illegale -online- aanbieders. Daarvoor is reclame nodig. Vanuit wetgeving hebben we de opdracht om terughoudend te zijn bij de inzet hiervan, zowel in vorm als volume. Dat we hier daadwerkelijk terughoudend mee omgaan, blijkt uit onderzoek van de Kansspelautoriteit; fysieke aanbieders van kansspelen maken nauwelijks reclame in vergelijking met loterijen en online aanbieders van kansspelen.’ (hier meer)

De campagne moet Holland Casino positioneren als een plek voor een bijzondere avond uit, zegt Verhoef. ‘Daarom wordt expliciet het totale aanbod van onze casino's onder de aandacht gebracht; een hapje, een drankje en natuurlijk een spelletje aan de roulettetafel. Zo wijzen we mensen op het legale aanbod van kansspelen in Nederland.'

Bekijk 'm hieronder:

Credits:
Holland Casino: Tom van Kuyk, Carlijne van der Tuijn
Advertising Agency: Indie Amsterdam
Production Company: Czar Amsterdam
Director: Jonathan Herman
D.O.P.: Simon Chaudoir
Styling: Indiana Roma Voss
Offline editor: Martin Heijgelaar / Pim van der Pas @ MRTN
Post-production: The Compound & Marco Kruk (Studio Nori)
Grading: De Grot
Sound Design: Sauvage Sound
Music Company: Sizzer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in