Overslaan en naar de inhoud gaan

Carrière: Thijs Rösken van 'darkside' naar Nu.nl, Peter van Zijp stopt

CARRIÈRE Overstappers, klimmers, dalers en stoppers. Het belangrijkste loopbaannieuws van deze week.
Thijs Rösken zes jaar geleden als commentator voor DFT
Thijs Rösken zes jaar geleden als commentator voor DFT
Thijs Rösken zes jaar geleden als commentator voor DFT
Thijs Rösken zes jaar geleden als commentator voor DFT

Peter van Zijp stopt na een indrukwekkende loopbaan

We tellen nog even af. Over drie weken stopt Peter van Zijp - copywriter, creatief, ondernemer en voorzitter - na een indrukwekkende loopbaan. Hij heeft de pensioengerechtigde leeftijd bereikt. Van Zijp werkte vanaf 1984 voor het gerenommeerde Rotterdamse bureau ARA. In 1996 switchte hij naar Baas en Van Haastrecht, waar hij Creative Director en partner werd.

related partner content for mobile comes here

Hij was van 2005 tot 2009 voorzitter van de Art Directors Club Nederland, die hij hervormde van een rebelse club tot een strak geleide en ook door opdrachtgevers serieus genomen organisatie. In 2009 werd hij uitgeroepen tot Reclameman van het Jaar. 

Interpolis-woordvoerder Thijs Rösken keert terug naar financiële journalistiek bij Nu.nl

De overstap van Thijs Rösken van de journalistiek naar de communicatie blijkt een uitstap te zijn geweest. Hij werkte twee jaar bij Interpolis als woordvoerder en reputatiemanager en keert nu terug naar zijn functie van financieel-journalist.

Op de economieredactie van Nu.nl schrijft Rösken over verschillende financieel-economische onderwerpen: zoals de impact van overheidsbeleid, druk op woning- en arbeidsmarkt en prestaties van het bedrijfsleven.

Eunice Koekkoek verlaat McDonald’s Nederland

Eunice Koekkoek vertrekt na ruim 12 jaar bij McDonald’s Nederland. In 2010 startte ze haar carrière bij de fastfoodketen als communicatieconsultant en woordvoerder, ze groeide daarna door tot head of corporate communications.

Dana Yamini naar PR-bureau Mediatic

Mediatic heeft Dana Yamini (32) aangesteld als pr-consultant. Zij moet een bijdrage leveren aan de naamsbekendheid van 'vooruitstrevende organisaties'. Yamini was hiervoor adviseur arbeidsmarktcommunicatie bij recruitmentbureau Adver Online.

Shelley Nathoenie naar Weber Shandwick, dat eerder Tiara Spalburg en Greta Radzevičiūtė aannam

Shelley Nathoenie is gestart bij pr- en communicatiebureau Weber Shandwick Nederland als senior manager Influence binnen de brand-pr-divisie. Nathoenie heeft bij verschillende merken ervaring opgedaan in digital- en influencermarketing. Zo was ze bij Balmain Paris Hair Couture de  global pr & social mediamanager. Bij Daily Paper maakte ze deel uit van het social media- & digital marketingteam.

Nathoenie gaat het influencernetwerk van het Weber Shandwick verder verstevigen en uitbreiden, en onder andere toezien op de influencer-ambassadeurprogramma’s voor merken als Zwitsal, Andrélon en Dove.

Eerder deze maand startten Tiara Spalburg en Greta Radzevičiūtė als designers bij de in-house contentstudio van het bureau. Spalburg is gestart als conceptual designer, Greta Radzevičiūtė gaat aan de slag als junior designer.

Thomas Zwart weg bij Capital C  Amsterdam


Thomas Zwart vertrekt bij Capital C. Hij was er 4 jaar directeur en bouwde mede de het centrum voor de creatieve industrie op. Voor dit bijzondere gebouw werken nu meer dan 60 medewerkers. Wat Zwart hierna gaat doen is nog niet bekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in