Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantvriendelijkheid zoals de klant het wil

Voor de derde keer reikte Fast Company de Customer First Awards uit. Aan de Mandarin Oriental Hotel Group, Nascar, American Girl, Burton…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toen Richard Branson Virgin Atlantic Airways 22 jaar geleden oprichtte, zei de gevestigde orde: ‘wat weet hij van luchtvaart, hij komt uit de entertainmentbusiness!’ En dat is precies het geheim van zijn succes. De winnaars van de Customer First Awards stoppen, net als Virgin, veel show in hun business.

related partner content for mobile comes here

De vijf succesgeheimen volgens Fast Company: de werknemers zijn experts; klanten worden er beter van hier klant te zijn; technologie verbetert de ervaring; vindt de markt opnieuw uit.

De Mandarin Oriental Hotel Group richt zich op het segment van de kieskeurige, welgestelde vakantieganger en scoort volgens FC op de punten 1, 2 en 4. Technologie helpt het personeel om de klant uiterst persoonlijk te benaderen. Bij de geringste fout wordt direct een enorme overcompensatie gegeven.

NASCAR (National Association for Stock Car Auto Racing) scoort op 1, 3 en 4. Sublieme technologie en merchandising, maar ook racers die een persoonlijke noot toevoegen voor de fans.

Bij American Girl kunnen kleine meisjes poppen kopen en alle denkbare toebehoren, maar ook het café bezoeken, naar de musical, met hun pop naar de kapper of het ‘ziekenhuis’. Scoort op 1, 3 en 5.

Burton Snowboards (2 en 3) benadert elke klant, leek of ‘pro’, attent en persoonlijk.

Life Time Fitness (2, 3 en 5) zorgt voor grote aantallen moderne toestellen met goede instructies, frisse lucht (geen sportschoolluchtjes!), veel licht, lekker en gezond eten en drinken, gratis handdoeken, vrolijke mensen en gratis Wi-Fi.

Mac Cosmetics (2 en 3) verkoopt niet alleen make-up, maar geeft ook advies en workshops. Na afloop worden geen producten opgedrongen: als je interesse hebt wordt de productnaam voor je opgeschreven en kun je er nog even over nadenken.

Bron: Fast Company

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in