Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale radio leidt tot meer luisteren

Het gaat goed met digitale radio. De luistercijfers nemen toe. Bovendien blijkt dat de bezitters van digitale radio meer luisteren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In absolute cijfers stelt digitale radio nog niet veel voor. Volgens een recente meting zou 7,5 procent van de Engelse huishoudens over digitale radio beschikken en daarmee is Engeland koploper binnen Europa. Maar de trend is duidelijk opwaarts. De prijzen dalen en ook het aantal stations dat digitaal uitzendt, is in Engeland groeiende.

related partner content for mobile comes here

Ofcom, de organisatie die in Engeland optreedt als regulator voor tv, radio, internet en andere communicatieplatforms, durft nog geen jaartal te noemen, maar voorziet wel dat op termijn digitale radio analoog inhaalt. Voor de radio-industrie is dat belangrijk nieuws. Het zal ertoe leiden dat er meer radiostations komen en dat er nieuwe modellen worden ontwikkeld op basis van sponsoring en abonnementen.

Voor de gevestigde stations kan het een bedreiging vormen, maar voor het medium als geheel is het een vooruitgang. De kwaliteit van digitale radio is superieur. Het blijkt ook dat de overgang naar digitale radio ertoe leidt dat men meer radio luistert. Die toename varieert van twintig tot tien procent.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in