Overslaan en naar de inhoud gaan

GS1 en ECR fuseren

GS1 Nederland en ECR Nederland gaan per 1 januari 2007 op in een nieuwe organisatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

GS1 Nederland is bekend van de barcodes. De organisatie helpt bedrijven bij het realiseren van ketenintegratie, kwaliteitsverbeteringen en kostenbesparingen in de bedrijfsprocessen. GS1 ontwikkelt hiertoe standaarden en ondersteunende diensten voor de invoering hiervan. De organisatie heeft wereldwijd 1 miljoen deelnemers, in Nederland zijn dat er 6400. ECR Nederland is tien jaar geleden opgericht door GS1 om fabrikanten en retailers in de food en non-food sectoren te stimuleren om beter samen te werken. ECR Nederland heeft 115 deelnemers en werkt samen met ECR Europe en andere ECR-organisaties in Europa.

related partner content for mobile comes here

Dick Boer, directievoorzitter Albert Heijn en co-voorzitter ECR Nederland: ‘ECR Nederland heeft in de afgelopen tien jaar bewezen dat het retailers en fabrikanten kan helpen hun processen te optimaliseren. We hebben samen veel over ketensamenwerking geleerd en willen nu extra aandacht geven aan de invoering van onze verbeterconcepten. De wereldwijde standaards en ondersteunende diensten van GS1 zijn daarbij onmisbaar.’

Harry Brouwer, directievoorzitter Unilever Nederland en co-voorzitter ECR Nederland: ‘De nieuwe organisatie kan een extra impuls geven aan samenwerking in de keten. Door als fabrikanten met retailers nauwer en in veel opzichten creatiever samen te werken zijn we in staat om de consument beter te bedienen en zo de totale omvang van de markt te vergroten. Dat idee bestaat natuurlijk langer, maar we doen het nog te weinig.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in