Overslaan en naar de inhoud gaan

YoungVotes: nieuw continu marktonderzoek onder jongeren

YoungVotes, een nieuw grootschalig continu jongerenonderzoek, werd dinsdag 26 september gepresenteerd in Amsterdam door Erik de Zwart, mede…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoeksbureau De Vos & Jansen is de bedenker van dit onderzoek, dat tweemaal per jaar onder minimaal 1.500 jongeren zal worden gehouden.

related partner content for mobile comes here

Met YoungVotes wordt op een continu basis onderzoek verricht naar de beleving, mening en het gedrag van jongeren. Een breed scala aan onderwerpen wordt daarbij gedekt, van algemeen tot zeer specifiek. Bij de launch van YoungVotes vandaag werden de eerste resultaten gepresenteerd.

Jongeren raadplegen ’s ochtends het meest de televisie (42 procent), dan de radio (37 procent), de krant (30 procent), het internet (20 procent), de mobiele telefoon (18 procent) en een tijdschrift (twee procent). Bij de meest bekeken televisiezenders staat Net5 bovenaan met 68,9 procent, gevolgd door RTL4 met 66,4 procent. Talpa sluit de rij van zenders met slechts twee procent. De gratis kranten Spits (35,9 procent) en Metro (33,6 procent) worden veruit het meest gelezen. Een op de vijf jongeren leest geen krant.

Uniek aan de opzet van het onderzoek is volgens de Vos & Jansen dat er een groot aantal scholen bij het project is betrokken. Daarnaast worden gegevens betrokken uit een grote groep werkende jongeren én gaat YoungVotes het land in met de Researchbus, die festivals, scholen en events aandoet.

Wat is het verschil met YoungMentality, het onderzoek vanYoung Works, Motivaction en Sanoma?Ronald Jansen, directeur van De Vos & Jansen: ‘Het grootste verschil is dat dit een volledig onafhankelijk onderzoek is, we hebben niet te maken met exploitanten in wiens opdracht wij het onderzoek uitvoeren. De jongeren komen ook niet uit een bestaande database, zijn niet verbonden met titels en dergelijke. We zoeken zelf de respondenten.’

Het onderzoek bestaat uit twee grote metingen per jaar en op kleinere schaal zal er adhoc-peilingen worden gedaan over bepaalde thema’s, bijvoorbeeld politiek. Partners uit het bedrijfsleven kunnen het marktonderzoekbureau vragen een adhoc-peiling uit te voeren.‘We zullen op korte termijn internationaal gaan met het onderzoek. Een internationale opzet via een netwerk van internationale partners’, aldus Ronald Jansen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in