Overslaan en naar de inhoud gaan

Online cosmeticaverkoop stijgt langzaam

Hoe belangrijk is internet voor de cosmetische en gezondheidsindustrie? Uitermate belangrijk volgens eMarketer, dat er een rapport aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De doelgroep voor cosmetische producten is steeds vaker online te vinden. Emarketer rekende uit dat in de komende tien jaar 4 miljoen Amerikanen 21 zullen worden, en nog meer de 50 zullen passeren. Deze laatste groep gaat meer geld uitgeven om mooi en gezond te blijven, en - heel belangrijk- de groep die als eerste volledig is opgegroeid met internet (nu 26) begint met het starten van een eigen gezin en een carriere. Volgens eMarketer is meer dan 85 procent in ieder van de genoemde groepen online.En 51 procent van de Amerikaanse internetter is vrouw aldus , en van alle producten die ze online kopen, staan producten voor persoonlijke verzorging stevig bovenaan.

related partner content for mobile comes here

Marketeers in de personal care-industrie besteden op dit moment nog niet zoveel geld online,zegt eMarketer, maar leren wel: steeds meer bedrijven bereiken hun doelgroep online, met behulp van microsites, virale campagnes, gesponsorede podcasts, online games en het online posten van commercials.

Verreweg de meeste verkopen in de cosmetische en gezondheids-industrie gebeuren op dit moment nog offline, in de drogisterijen en supermarkten (bron: , Inc.) en dat zal volgens eMarketer in de nabije toekomst niet dramatisch verschuiven naar online. Toch verandert er wel iets in het koopgedrag: het aantal trips naar de winkel nam de afgelopen vijf jaar met de helft af tot 12 bezoeken per jaar. De onderzoekers geven de schuld aan de hogere benzineprijzen.En online verkopen nemen daardoor gestaag toe. Een online retailer als m zag de verkoop in het tweede kwartaal van 2006 stijgen met 6 procent naar 102.4 miljoen dollar.

mat bij Drugstore.com in die periode een recordaantal van 1.3 miljoen orders. De meeste aankopen (82 procent) zijn overigens van trouwe consumenten die herhaalaankopen doen, niet van nieuwkomers.

rekende uit dat in 2005 5.6 procent van alle verkopen in de gezondheids- en cosmetische industrie online zijn gedaan. In 2010 zal dat percentage 13,8 procent zijn.

Ook comScore Networks ziet de sector langzaam groeien. De online verkopen voor Valentijnsdag groeiden dit jaar met 22 procent naar 907 miljoen dollar. Online verkoop voor cosmetische en gezondheidsproducten bedrogen in die periode 270 moljoen dollar, en dat is een stijging van 24 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Bron: eMarketer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in