‘Hogere klantentrouw voor Europese webwinkels’
Van november 2001 tot februari 2002 wisten de Duitse online retailers van zes onderzochte landen de meeste unieke bezoekers (75,1 pct) opnieuw te trekken en Italiaanse (51,5 pct) en Zwitserse (51,8 pct) de minste.
Het leidende online retailmerk Amazon deed het goed in alle onderzochte landen. In de top-10 retailsites van Europa prijken ze bovenaan: de Duitse, Amerikaanse, Engelse en Franse Amazon-site, gevolgd door tesco.com, fnac.com, quelle.de, tchibo.de, kelkoo.com en otto.de. Gezamenlijk hebben deze sites een digitaal mediabereik van 47,6 pct.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaMerkentrouw verschilt bij Amazon van land tot land. In Zwitserland kwam maar 28 pct van de bezoekers in november nog terug in februari, in Engeland was dat maar liefst 40 pct. In Frankrijk stond CDiscount.com aan kop met een klantentrouw van 53 pct. In Engeland doet tesco.com het het beste met een retentiecijfer van 34.5 procent. In februari stonden de Amazon-sites bovenaan in alle zes landen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid