Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Hogere klantentrouw voor Europese webwinkels’

Europese internetklanten kwamen de afgelopen vier maanden vaker terug op de sites van retailers, volgens onderzoeksbureau Jupiter MMXI.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van november 2001 tot februari 2002 wisten de Duitse online retailers van zes onderzochte landen de meeste unieke bezoekers (75,1 pct) opnieuw te trekken en Italiaanse (51,5 pct) en Zwitserse (51,8 pct) de minste.

related partner content for mobile comes here

Het leidende online retailmerk Amazon deed het goed in alle onderzochte landen. In de top-10 retailsites van Europa prijken ze bovenaan: de Duitse, Amerikaanse, Engelse en Franse Amazon-site, gevolgd door tesco.com, fnac.com, quelle.de, tchibo.de, kelkoo.com en otto.de. Gezamenlijk hebben deze sites een digitaal mediabereik van 47,6 pct.

Merkentrouw verschilt bij Amazon van land tot land. In Zwitserland kwam maar 28 pct van de bezoekers in november nog terug in februari, in Engeland was dat maar liefst 40 pct. In Frankrijk stond CDiscount.com aan kop met een klantentrouw van 53 pct. In Engeland doet tesco.com het het beste met een retentiecijfer van 34.5 procent. In februari stonden de Amazon-sites bovenaan in alle zes landen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in