Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw logo Douwe Egberts

Als bedrijven kiezen voor een nieuw logo, moeten er oude kenmerken in terug te vinden zijn. Wat dat betreft is logodeskundige Rik…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Evolutie en niet revolutie is het kernbegrip in de wereld van logo-ontwerpers, zegt Riezebos. Een beeldmerk moet altijd een geleidelijke verandering en nooit een totale gedaanteverwisseling ondergaan. Koffieconcern Sarah Lee lijkt zich aan die wet te houden. In het nieuwe DE-logo staat niet meer het oude, vertrouwde koffievrouwtje in Friese

related partner content for mobile comes here

klederdracht, dat twee kopjes koffie inschenkt. Zij is vervangen door een

gestileerde Máxima-achtige vrouw die met gesloten ogen geniet van het aroma van een dampend kopje. Douwe Egberts noemt deze moderne vrouw de Aroma Lady. Een woordvoerder van Sarah Lee zegt dat het de bedoeling is om op deze manier een van de bekendste koffiemerken van Nederland ‘sterker in de markt te zetten en een verjongingskuur te laten ondergaan’. Maar tegelijkertijd blijven het rode DE-zegel en de guirlande met de

tekst 'anno 1753' gehandhaafd. Sarah Lee zegt dat het niet de bedoeling is het zegel en de guirlande ooit weg te halen, omdat het ook voor een modern merk nodig blijft kwaliteit en traditie te benadrukken. (Bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in