Nieuw logo Douwe Egberts
Evolutie en niet revolutie is het kernbegrip in de wereld van logo-ontwerpers, zegt Riezebos. Een beeldmerk moet altijd een geleidelijke verandering en nooit een totale gedaanteverwisseling ondergaan. Koffieconcern Sarah Lee lijkt zich aan die wet te houden. In het nieuwe DE-logo staat niet meer het oude, vertrouwde koffievrouwtje in Friese
klederdracht, dat twee kopjes koffie inschenkt. Zij is vervangen door een
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spottagestileerde Máxima-achtige vrouw die met gesloten ogen geniet van het aroma van een dampend kopje. Douwe Egberts noemt deze moderne vrouw de Aroma Lady. Een woordvoerder van Sarah Lee zegt dat het de bedoeling is om op deze manier een van de bekendste koffiemerken van Nederland ‘sterker in de markt te zetten en een verjongingskuur te laten ondergaan’. Maar tegelijkertijd blijven het rode DE-zegel en de guirlande met de
tekst 'anno 1753' gehandhaafd. Sarah Lee zegt dat het niet de bedoeling is het zegel en de guirlande ooit weg te halen, omdat het ook voor een modern merk nodig blijft kwaliteit en traditie te benadrukken. (Bron: ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid