Overslaan en naar de inhoud gaan

Ahold verwacht verbetering omzet

In lokale valuta verwacht Ahold in alle werkgebieden in 2002 een verbetering van omzet en resultaat. Het concern maakte vandaag een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verbeteringen voor dit zijn zijn volgens Ahold toe te schrijven aan

related partner content for mobile comes here

voortgaande autonome groei van omzet en resultaten, evenals het

positieve effect van recente acquisities en joint ventures. Onder de

huidige omstandigheden voorziet Ahold een afname van de

acquisitie-activiteiten. Exclusief valuta-invloeden en afschrijving

goodwill verwachten we een stijging van de winst per aandeel van

circa 15 pct; de situatie in Argentinie kan leiden tot verdere

bijzondere lasten.

Ahold-president Cees van der Hoeven: 'Als we onze wereldwijde activiteiten in ogenschouw nemen, zien we een uitstekend verder groeipotentieel in de Verenigde Staten en Europa.' In Europa steeg de omzet met 31,2 pct tot 21,8 miljard euro, voornamelijk vanwege de in december 2000 in Spanje overgenomen supermarktketen Superdiplo en de consolidatie van ICA in ScandinaviÎ gedurende het gehele boekjaar. Alle bedrijven in Europa behaalden hogere omzetten. De autonome groei van de omzet in Europa bedroeg 6,7 pct.

In Nederland realiseerden Albert Heijn, Deli XL en de Speciaalzaken

een significante autonome groei van de omzet. Groothandel Schuitema

(73 pct Ahold eigendom) nam in september 2000 de A&P winkelketen over en zag de autonome omzet aanzienlijk stijgen bij haar C1000 winkels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in