Overslaan en naar de inhoud gaan

Het persbericht is dood (maar nog niet begraven)

De hoogste man in overheidscommunicatie in Groot Brittannië, Alex Aiken, heeft het persbericht dood verklaard. ‘Je moet niet beginnen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Persvoorlichters moeten producenten van inhoud zijn, aldus Aiken, en ware communicatie aangaan bij crisis of zaken die veel aandacht krijgen.

related partner content for mobile comes here

Hij gebruikte een voorbeeld van het werk van het ministerie van landbouw tijdens het ruimen van dassen om de verspreiding van rundertuberculose te voorkomen. De communicatie daarover bestond uit 350 tweets en slechts één persbericht.

Aiken: ‘Ik hoop dat dit een voorbeeld is van de toekomstige regeringscommunicatie - we moeten gaan waar het publiek is, in plaats van de oude werkwijze van het zenden van boodschappen.’

Of in de woorden van Aiken is het niet langer SOS: Send Out Stuff, maar in plaats daarvan OASIS. ‘Persvoorlichter moeten rekening houden met hun: objective, audience, strategy, implementation and scoring.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in