mCommerce naar 1,5 miljard euro in 2015
Dit blijkt uit een uitgebreid onderzoek wat in opdracht van PayPal is uitgevoerd door IPSOS naar het online koopgedrag van de Nederlandse consument.
Naast het checken van e-mail, is online winkelen tegenwoordig dé online activiteit die alle generatie Nederlanders met elkaar verbindt. 68% van de ondervraagden tussen de 18 en 54 jaar heeft in 2012 wel iets op internet gekocht. Hieruit blijkt dat de groei in het online shoppen nog altijd doorzet. De e-commerce markt zal naar verwachting stijgen van bijna 10 miljard tot 13 miljard euro in 2015. De grootste groei zal liggen bij de online verkoop van voedsel en drank, maar daarvoor moet de consument nog wel de omslag maken naar online boodschappen doen: momenteel zijn vervoersbewijzen zoals vliegtickets de meest voorkomende online aankoop.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
mCommerce
De m-commerce voorspelling toont een belangrijke groei: van 0,5 miljard nu tot bijna € 1,5 miljard euro in 2015, waarbij jaarlijks een steeds sterkere groei valt waar te nemen. M-commerce is een groeiende subsector van e-commerce en omvat de aankopen die gedaan worden via mobiel of tablet. De tablet wordt over het algemeen aangenamer bevonden voor online aankopen, omdat smartphones toch vaak een te kleine schermgrootte hebben. Bijna één derde van de Nederlandse consumenten doet aan grensoverschrijdend winkelen. Zij bezoeken de buitenlandse websites voornamelijk vanwege een bredere of andere selectie producten en concurrerende prijsstelling.
Tablet
Checken van E-mail (90%), bankzaken (72%) en online winkelen (57%) worden het meest gedaan vanaf de vaste computer. Online winkelen wordt, na de vaste computer (57%), het meest gedaan met de tablet (18%). De tablet wordt het meest gebruikt voor het lezen van het nieuws (54%) of e-mails (51%), voor entertainment (live streaming 35% en podcasts luisteren 22%) en winkelen (18%).
Smartphone
De smartphone is juist weer favoriet voor sociale netwerken (54%), het checken van de sport uitslagen (27%) en instant messaging (27%). Het is duidelijk dat de smartphone een individualistischer apparaat is, waarmee het sociale en persoonlijke leven wordt georganiseerd. De smartphone kan worden beschouwd als een uitbreiding van de persoon zelf terwijl de desktop er is voor het beheren van zaken van de hele familie.
Onderzoeksmethode In opdracht van PayPal deed IPSOS onderzoek naar het online gedrag van Nederlandse mannen en vrouwen. Het onderzoek vond plaats in maart 2013 onder 799 deelnemers vanaf 18 jaar. De deelnemers aan het onderzoek waren representatief voor de Nederlandse bevolking.
Lees meer op MobileMarketing.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid