Overslaan en naar de inhoud gaan

Herstel advertentieomzet News Corp

News Corp, het mediaconcern van Rupert Murdoch, heeft onder meer dankzij een aantrekkende advertentiemarkt vorig jaar positieve cijfers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

maakte woensdag de resultaten bekend van het gebroken boekjaar 2009/2010. Het mediaconcern, dat actief is in film, tv, kranten, boeken en websites, haalde een omzet van 32,8 miljard dollar (25 miljard euro). Dat is 8 procent hoger dan vorig boekjaar.

Het resultaat wordt beïnvloed door enkele eenmalige kosten. News Corp verkocht een tv-zender in Bulgarije en verdiende 500 miljoen dollar met een schikking bij BSkyB. Daar tegenover staat een afboeking van 217 miljoen dollar op zijn mobiele activiteiten.

Het concern boekte een winst van 2,5 miljard dollar. Vorig jaar leed het bedrijf nog een verlies van 3,4 miljard, door afschrijvingen. News Corp profiteert volgens topman Murdoch van zijn wereldwijde aanwezigheid.

Het resultaat van de filmdivisie groeide het sterkst, onder meer dankzij Avatar (ook op dvd/blu-ray) en de nieuwe editie van tekenfilm Ice Age. De tv-zenders van Murdoch profiteerden van het herstel van de advertentiemarkt. Duurdere sportrechten zorgen voor hogere programmakosten bij Fox (Nascar-races) en Sky Italia (WK voetbal).

Ook bij de kranten in de VS (Wall Street Journal), Groot-Brittannië (The Times) en Australië gingen de advertentie-inkomsten vooruit. Over de betaalde websites die The Times en The Sunday Times in mei zijn begonnen werden geen mededelingen gedaan.

Bron: NRC Handelsblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in