Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter experimenteert met 'real-time' adverteren

Twitter is bezig met het testen van een nieuw verdienmodel. De microblogdienst gaat wellicht adverteren op basis van ‘real-time’…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt productmanager van Twitter, Shiva Rajaraman, tegenover . is sinds zijn oprichting bezig met het zoeken naar een geschikt verdienmodel. Met het nieuwe verdienmodel moeten eindelijk vaste inkomsten gerealiseerd worden. Via het onderdeel EarlyBird biedt Twitter al aanbiedingen aan, maar door het nieuwe experiment komt hier een nieuwe dimensie bij.

related partner content for mobile comes here

Rajamaran stelt in een video-interview dat adverteerders via EarlyBird aanbiedingen kunnen doen op basis van de tweets van gebruikers. Trending topics, onderwerpen waar gebruikers het meest over praten, spelen hierbij een cruciale rol. Twitter is van plan om samen met adverteerders in te springen op trends waardoor ze snel interessante aanbiedingen kunnen doen.

Een apart systeem moet zowel het aanbod van adverteerders als trends op Twitter analyseren. Als voorbeeld noemt Rajamaran de outfit van een beroemdheid. Mocht dat een trend worden, dan tipt Twitter een modezaak die daarop kan inspelen.

Real-time adverteren zou voor Twitter heel goed de realiteit kunnen worden. Eerder experimenteerde externe partij Tweetdeck namelijk met real-time user streams, waardoor de tweets van anderen op het scherm verschijnen wanneer ze daadwerkelijk geplaatst worden.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in