Overslaan en naar de inhoud gaan

Winststijging SBS-eigenaar ProSiebenSat1

Het Duitse mediaconcern ProSiebenSat1 heeft in het tweede kwartaal van dit jaar aanzienlijk meer winst gemaakt dan in dezelfde periode…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Forse bezuinigingen maar ook een aantrekkende advertentie-inkomsten zorgden voor 74,5 miljoen euro winst voor het moederbedrijf van televisiezenders SBS 6, Net5 en Veronica. Dat is ruim 63 pct meer dan een jaar eerder.

related partner content for mobile comes here

Het concern zag de opbrengsten van zijn Duitse tv-zenders met ruim 8 pct stijgen tot bijna 460 miljoen euro. De buitenlandse zenders brachten met 205 miljoen euro ruim 10 pct meer op dan in het tweede kwartaal van 2009. De totale omzet van het concern steeg met bijna 10 pct tot 760,6 miljoen euro.

De advertentieopbrengsten van ProSiebenSat1 namen door de internationale recessie in 2008 en 2009 sterk af. Sinds het laatste kwartaal van vorig jaar nemen de opbrengsten van het concern weer toe. t Telegraaf Media Groep heeft een belang van 6 pct in ProSiebenSat1.

Bron: Broadcast Magazine.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in