Overslaan en naar de inhoud gaan

Volumes Unilever groeien minder hard

Unilever heeft in het tweede kwartaal van dit jaar de volumes met 5,7 procent zien toenemen. De prijzen daalden met 2 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bleek uit de vanochtend gepubliceerde tweedekwartaalcijfers. In de eerste drie maanden van 2010 groeiden de volumes nog met 7,6 procent. Het bedrijf waarschuwde bij de eerstekwartaalcijfers al voor te veel optimisme over herstel. Unilever voorzag een lang en langzaam proces.

related partner content for mobile comes here

De onderneming blijft uitgaan van een trage economische groei, vooral in ontwikkelde markten waar het consumentenvertrouwen fragiel blijft. Consumenten verruilden de veelal duurdere Unilevermerken om voor goedkopere (huis)merken. Maar topman Paul Polman noemde in het persbericht de behaalde resultaten wel 'bemoedigend'.

Unilever verwacht niet dat concurrenten de komende tijd op hun lauweren gaan rusten en denkt dan ook dat prijsverhogingen van producten slechts beperkt mogelijk zijn, ondanks een verwachte stijging van grondstofprijzen. De onderneming weerhield zich van het geven van een concrete (financiële) verwachting.

Unilever gaf in dit kwartaal weer meer geld uit aan reclame en promoties om merken sterker in de markt te zetten en nieuwe producten aan te prijzen. Prioriteit van het concern is volumegroei.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in