Volumes Unilever groeien minder hard


Dat bleek uit de vanochtend gepubliceerde tweedekwartaalcijfers. In de eerste drie maanden van 2010 groeiden de volumes nog met 7,6 procent. Het bedrijf waarschuwde bij de eerstekwartaalcijfers al voor te veel optimisme over herstel. Unilever voorzag een lang en langzaam proces.
De onderneming blijft uitgaan van een trage economische groei, vooral in ontwikkelde markten waar het consumentenvertrouwen fragiel blijft. Consumenten verruilden de veelal duurdere Unilevermerken om voor goedkopere (huis)merken. Maar topman Paul Polman noemde in het persbericht de behaalde resultaten wel 'bemoedigend'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUnilever verwacht niet dat concurrenten de komende tijd op hun lauweren gaan rusten en denkt dan ook dat prijsverhogingen van producten slechts beperkt mogelijk zijn, ondanks een verwachte stijging van grondstofprijzen. De onderneming weerhield zich van het geven van een concrete (financiële) verwachting.
Unilever gaf in dit kwartaal weer meer geld uit aan reclame en promoties om merken sterker in de markt te zetten en nieuwe producten aan te prijzen. Prioriteit van het concern is volumegroei.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid