Overslaan en naar de inhoud gaan

Hans-Peter Harmsen(Oberon Interactive): 'Tablet breekt door als hét online shopping device' [Visie Mobile 2014]

In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is een bekend verschijnsel dat technologische ontwikkelingen op korte termijn altijd langzamer gaan dan je denkt maar op lange termijn veel sneller. Kijk maar naar elke nieuwe generatie smartphones of tablets; de vernieuwing valt elke keer weer tegen maar toch is de de opkomst en ontwikkeling van deze apparaten in de afgelopen jaren zeven jaar niets minder dan een revolutie geweest. En deze trend, waarin het langzaam lijkt te gaan maar eigenlijk toch heel snel gaat, zet zich voort in 2014.

related partner content for mobile comes here

Ik zie 2014 als het jaar waarin veel reeds bestaande ontwikkelingen nu echt mainstream gaan worden. Denk hierbij aan elektronische toegangsbewijzen en boardingpassen, het met de mobiel besturen van apparaten in huis en shoppen via de tablet. Hierover straks meer.

Deze verdergaande ontwikkelingen gaan gepaard met de teloorgang van andere dingen. Zo zullen we in 2014 het afscheid zien van de afstandsbediening en de de point-and-shoot camera. Beide worden vervangen door de mobiele telefoon. Daarmee volgen ze het voorbeeld van de rekenmachine, de wekker, papieren landkaarten, de GPS, de mp3-speler, de zaklamp en de TomTom.

De smartphone
De smartphone wordt steeds belangrijker voor online authenticatie. Denk aan de vingerafdruksensor op de iPhone 5S maar ook aan tancodes via SMS en speciale apps als de Google Authenticator. En deze authenticatie zet zich voort in de fysieke wereld; het is je bonuskaart, je boarding pass en je concertticket. Allemaal bestaande technologieën maar wel technologieën die in 2014 meer regel dan uitzondering zullen worden. En daarna gaat het verder met technologie om je auto en zelfs je huis te openen via je smartphone.

De tablet
2014 wordt het jaar waarin de tablet echt doorbreekt als hét online shopping device. Consumenten weten het al: de tablet is een ideale device voor het opdoen van inspiratie en het doen van online aankopen. Steeds meer webwinkeliers krijgen het nu ook door. In 2014 zullen we steeds meer webwinkels zien die zijn geoptimaliseerd voor gebruik op tablets. Responsive webdesign zal het komende jaar dan ook, net als in 2013, een belangrijke plek innemen in de website-ontwikkeling.

Controle
De consument tenslotte, zal zijn smartphone en tablet steeds meer gaan gebruiken om de dingen om zich heen te besturen. Dat is waarom ik het afscheid van de afstandsbediening voorzie. Steeds meer apparaten in huis komen met een interface om deze via een mobiele app te bedienen. Denk aan Smart TV's, muziekapparatuur, thermostaten, verlichting en deurbel.

Leuker kunnen we het zeker maken. En ook makkelijker!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in