Overslaan en naar de inhoud gaan

Oger verruilt paskamers voor kleedkamers

We hebben het weer gered, de maand december is bereikt. Strik erom heen en ogen alweer richten op 2014.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toch is dit ook het moment dat je even kan terug kijken naar wat er allemaal de revue heeft gepasseerd afgelopen jaar. Één van die dingen was toch wel omnichannel. Met het doorzetten van de negatieve retail trend kwam omnichannel nog vaker aan bod dan ooit tevoren. En één van de woorden die bij de retailers dan ook ergens bovenaan het lijstje van 2014 pronkt is "pick-up point".

related partner content for mobile comes here

Offline aankopen doen is beleving en online aankopen doen is service, combineer dit optimaal en je hebt omnichannel. In veel branches is dit goed toepasbaar. Maar het aanschaffen van een pak is over het algemeen een specialer moment voor de koper. Je wilt de stof voelen, het geheel aanzien en op je lichaamsbouw afmeten. Het aanschaffen van een pak is dus al een beleving op zich en daar neem je dan ook over het algemeen de tijd voor. Kan geen webshop tegenop, toch?
 
Dat je in deze traditionele business ook mee kan gaan in het geweld dat online heet, bewees Oger mij vrijdag met een e-mail. In de mailing bieden zij mij namelijk aan om een pak op te laten meten in de kleedkamer van Ajax, mijn favoriete club. Op zich heb ik geen pak nodig, maar een retourtje Arena klinkt toch wel heel aanlokkelijk. Daarnaast associeer ik het pak gelijk met de voetballers die er altijd strak in pak uitzien na afloop van de wedstrijd.
 
Een goede actie waarin we te maken hebben met een volledige win-win situatie. Ajax biedt iets extra&;s voor zijn sponsor. En Oger biedt de klant een extra beleving. Daarnaast sluit het ook nog eens volledig aan bij de doelgroep (de Den Haag supporter kan zelfs terecht bij het stadion van Ado).

Alweer zijn we ingehaald door de tijd. Pick-up point 2014 gaat hem dus niet meer om service, maar om beleving.

 

Gideon Tailleur - Retail Marketing specialist met sterke focus op omnichannel en de vele mogelijkheden hierin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in