Overslaan en naar de inhoud gaan

Global CMO achter ‘Taste the Feeling’ ruimt veld bij Coca-Cola

Het frisdrankconcern verandert de managementstructuur, global marketing wordt nu belegd in het team van de nieuwe ‘chief growth…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Coca-Cola schrapt de rol van global chief marketing officer. Dat betekent dat Marcos de Quinto (foto), die die positie bezette, het concern verlaat. De Quinto zat nog maar twee jaar op die stoel. Het was De Quinto die het merk afscheid liet nemen van ‘Open Happiness’ en begin vorig jaar kwam met .

related partner content for mobile comes here

Gerust hart
De nieuwe CEO van Coca-Cola (per 1 mei aanstaande), James Quincey, herstructureert het management en voegt marketing, customer en sales samen in één functie onder de noemer ‘growth’. De nieuwe chief growth officer zal worden ingevuld door Francisco Crespo, nu directeur Mexico, die al 28 jaar bij de company is. De rol van global CMO komt hiermee te vervallen, maar Coca-Cola laat weten dat het onderwerp een belangrijk onderdeel is van de taken van Crespo.
De Quinto, die voor zijn global CMO-schap 14 jaar verantwoordelijk was voor Coca-Cola Spanje en Portugal, zegt het frisdrankconcern met een gerust hart achter te laten omdat hij ervoor gezorgd heeft dat hij een opleving in de kwaliteit van de Coca-Cola reclame teweeg heeft gebracht’.
 
Bron: AdvertisingAge

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in