Overslaan en naar de inhoud gaan

FD past vorm aan

Het Financieele Dagblad verschijnt vanaf deze week in een nieuwe opmaak en met een aangepaste structuur. Het concept is uitgewerkt door een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuwskarakter van Het Financieele Dagblad zal in de nieuwe opzet worden versterkt door het gebruik van een ander kopletter (De nieuwe kopletter is Poynter OS Display, het was Garamond) en door de toevoeging van kaders met korte bulletsgewijze toelichtingen.

related partner content for mobile comes here

'De nieuwe opmaak kent een duidelijkere hiërarchie', licht Fred Bakker, hoofdredacteur van Het Financieele Dagblad, toe. 'De navigatie op de pagina's kent een heldere structuur. Er zijn meerdere 'instapmomenten' zodat de lezer makkelijker in één oogopslag het belang van de voor hem relevante informatie kan scannen. Ook worden nieuws en achtergronden duidelijker van elkaar gescheiden.'
'Ondernemende mensen hebben steeds minder tijd om de krant te lezen, maar willen wel snel op de hoogte blijven van de voor hen belangrijkste onderwerpen', aldus Fred Bakker. 'De moderne lezer is sterk visueel ingesteld en daar spelen we op in.'Daarom worden zogeheten 'bullet-elementen' zoals kaders met korte toelichting en meer infografics toegepast in de nieuwe opzet, maar alleen wanneer ze toegevoegde waarde hebben. 'We willen onze lezers met onze krant en met onze website meer uitdagen, verrassen en inspireren', zegt Bakker.

'Het brengen van meer expressie in de vormgeving van de krant past in het streven ons nadrukkelijker te richten op een voor het Financieele Dagblad belangrijker wordende doelgroep: de young professional. De komende maanden zullen we verdere plannen ontwikkelen om deze mensen aan te spreken met de inhoud van de krant die we maken. Ook zal nog meer aandacht worden besteed aan niet beursgenoteerde ondernemingen. Hieraan besteden we al aandacht via onze rubriek "Eigen Zaak", aldus Bakker.

Alle lezers van Het Financieele Dagblad ontvingen op 2 februari een speciale bijlage waarin gedetailleerd wordt ingegaan op de nieuwe opmaak en structuur. De bedoeling hiervan is de lezer uit te leggen hoe hij meer en sneller de voor hem relevante informatie uit de krant te halen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in