Overslaan en naar de inhoud gaan

Foodservice mist kansen door gebrek aan missie

In navolging op het foodserviceonderzoek van twee jaar geleden heeft Cap Gemini Ernst & Young eind 2003 opnieuw een onderzoek uitgevoerd:…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het onderzoek blijkt dat 44 procent van de respondenten de stelling onderschrijft dat er in de foodserviceketen nog niet gewerkt wordt vanuit een duidelijke missie en dat daardoor kansen worden gemist. Verder bevestigt 84 procent van de respondenten dat door samenwerking en reductie van complexiteit in de foodserviceketen minimaal 5 procent bespaard kan worden op de logistieke kosten.

related partner content for mobile comes here

Andere conclusies zijn:

  • 54 procent Van de fabrikanten uit het onderzoek verwacht niet dat de huidige marges in de foodservicemarkt drastisch zullen afnemen, terwijl 67 procent van de outlets denkt van wel.
  • In het foodserviceonderzoek van 2002 gaf 50 procent van de respondenten aan dat het de industrie ontbreekt aan lef. Dat aantal is inmiddels gehalveerd.
  • 80 procent Van de ondervraagden verwacht dat de aflevergroothandel nog lang zijn bestaansrecht zal behouden.
  • 60 procent Van de onderzoeksdeelnemers is ervan overtuigd dat traditionele retailers alleen nog succesvol kunnen zijn met foodserviceconcepten die in grote hoeveelheden verkocht kunnen worden, zoals koffie, hot dogs en pizza's.
  • Spelers in de foodservicemarkt hebben baat bij het delen van: - marketing- en salesinspanningen (bijv. in de vorm van allianties en co-branding); - kostenbesparingen door het vergroten van de efficiëntie en effectiviteit in de (data) logistieke keten; - informatie over transparantie en voedselveiligheid in de keten; - kennis en best practices vanuit de retail. Foodservice is een stroming binnen de totale foodmarkt die inspeelt op de nog steeds sterk groeiende behoefte aan ready to (h)eat/drink oplossingen. Overlappingen tussen de traditionele retailers en foodservicespelers maken een definiëring op basis van verkoopkanalen onmogelijk. De bestedingen aan foodserviceoplossingen staan weliswaar onder druk maar zullen, geëxtrapoleerd over de komende vijf jaar, nog steeds toenemen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in