Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook stoot YouTube (bijna) van de troon

Onderzoek van Socialbakers laat zien dat YouTube terrein verliest ten opzichte van Facebook, doordat content marketeers direct video’s…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

heeft zich ontpopt tot een directe bedreiging van en groeit als platform voor online video advertenties. Merken experimenteren met het uploaden van video’s op Facebook, waardoor Facebook begint te groeien als distributiekanaal. Gecombineerd met de introductie van ‘autoplay’ en het niet te voorspellen grote bereik en targeting opties, is Facebook inmiddels uitgegroeid tot het tweede meest belangrijke videoplatform.

related partner content for mobile comes here

laat met de resultaten van hun onderzoek zien dat het aandeel van het aantal geplaatste merkvideo’s op Facebook stijgt, ten kosten van YouTube. Ook het aantal interacties en gedeelde video’s stijgt op Facebook ten koste van dit aandeel op YouTube.

Vooralsnog maakt , eigenaar van YouTube, zich geen zorgen omdat ze nog steeds het aantal uploads zien stijgen: 300 uur video wordt per minuut op YouTube geüpload, tegenover 100 uur video in mei 2014.

De verwachting is dat Facebook en YouTube, als twee verschillende videoplatforms, naast elkaar blijven bestaan vanwege de gerichte advertentie mogelijkheden op Facebook en de relatief lagere kosten per kijker op YouTube.


Wie zelf de cijfers wilt bekijken komt via bij het onderzoek van Socialbakers.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in