Overslaan en naar de inhoud gaan

SBS-zenders winnen terrein in week 41

Zowel SBS6, Veronica en NET5 kwamen op een hoger marktaandeel uit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SBS6 ging een procent omhoog ten opzichte van week 40 en kwam uit op 9,6. Veronica was vierde zender met een groei van 0,8 procent naar 7,1 en NET5 ging van 4,4 naar 5,3 procent. Het betekent dat de SBS-zenders samen op 22,1 procent uitkomen.

related partner content for mobile comes here


De NPO-zenders (Ster) kwamen gezamenlijk uit op 22,8 (was 24,1). Dit ondanks de EK-kwalificatiewedstrijd van Oranje tegen Kazachstan op NPO3. Met name NPO 1 verloor aandeel: van 13,9 naar 13,0.
De RTL-zenders hadden samen 35,1 (was 36,1). RTL4 bleef marktleider met 21,7 procent. Dat was iets minder dan in week 40 (22,1).


 

Best bekeken
Best bekeken programma van de week was weer The Voice of Holland met 988.000 kijkers. Dat is een stuk minder dan in week 40, waarschijnlijk door de interland Oranje-Kazachstan. Nieuwe Buren vinden we opnieuw op de tweede plaats met 985.000 kijkers en GTST op 3 met 870.000.


Uitgesteld kijken
Bij uitgesteld kijken is nu Expeditie Robinson (RTL5) de favoriet met 283.000 kijkers. Dat is nipt meer dan TelevizierRing-winnaar Flikken Maastricht (NPO 1) met 282.000 kijkers. Beide programma’s hebben meer kijkers dan de week ervoor. Nieuwe Buren staat weer op 3 met 209.000 kijkers. NPO2-programma Hollands Hoop scoorde goed met een vierde plaats en 191.000 kijkers.


Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in