Overslaan en naar de inhoud gaan

Eindelijk een brandstofretailer die het snapt

Het heeft even geduurd, maar na jaren concurreren met kortingen, give-aways, verse broodjes en pakjes kauwgom voor 1 euro bij de kassa, is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geluk van klanten zit hem soms in kleine dingen die positief verrassen. Langzaamaan begint het door te dringen dat we marketingeuro’s beter kunnen steken in icoonservices die waarde toevoegen aan een als standaard gepercipieerd product, dan in een nog grotere P van promotie. Met alle goede gevolgen voor loyaliteit, klantwaardering en een positieve buzz over je bedrijf.

related partner content for mobile comes here

Het Shell-tankstation in Breukelen waar ik gisteren was heeft het zelf opgepakt, zo vertelde de eigenaar. Hij bedacht de actie om elke zaterdag tussen 10 en 4 uur een tankbeurt te vergezellen van een gratis ruitwasbeurt en olie- en ruitenwisservloeistofcontrole. Met ook nog eens extra omzet in de laatste producten tot gevolg, wat door de klant niet als verkoop maar als service wordt ervaren.
Hoe simpel kan het zijn.

Toch komen hierbij dan weer twee gedachten naar boven: (1) Waarom is de actie niet door het Shell-hoofdkantoor geïnitieerd? Staan zij zo ver van de klantbeleving af? En (2): waarom is de actie beperkt tot de zaterdagmiddag? De pomphouder vertelde dat dan de jongen beschikbaar was die dit als bijbaan heeft.
M’n gevoel zegt dat Shell hier meer uit kan halen, maar de goede weg heeft gevonden (what's in a word?). En dan op maandagmorgen er nog een gratis bakje koffie bij aub.

Marcel Aalders is als zelfstandig marketingstrateeg en –interimmanager gespecialiseerd in positioneringsvragen, propositie-ontwikkeling en duurzame marketingstrategie. Zie www.aaldersmm.nl. Aalders is mede-oprichter van Buro Brood, het strategische marketingadviesbureau dat bouwt aan onderscheidende proposities en klantgericht gedrag. Zie www.burobrood.nl.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in