FrieslandCampina 'Goedemorgen!' app met alles dr op & dr aan!
Dit is echter maar voor weinig adverteerders weggelegd (bv Appie en Nike+). Meestal gaat het hier dan om een utility app ipv een marketing app. Een 'tijdelijke' app die door de gebruiker maar 1 of 2 maal wordt gebruikt is niet direct slecht of mislukt. Een campagne app is nog altijd minder vluchtig dan de meeste andere media (bv radio commercials) en de marketing doelstelling kan al na eenmalig gebruik zijn behaald.
FrieslandCampina probeert het nu voor haar ochtendzuivel Goedemorgen! In samenwerking met NS, WeerOnline en Locatienet.
De zuivelgigant lijkt mobiel als zeer serieus marketingkanaal te zien. Onlangs werd er ook reeds een Vifit app de licht ingeschoten. Met de Goedemorgen app probeert FrieslandCampina een handige toolbox te creeeren met "alles dr op en dr an". In de app kun je oa je wekker instellen, alle verjaardagen van je Facebook vrienden vinden en weer en files bekijken. Deze alles-in-1 app kan erg interessant zijn voor veel gebruikers, al is de merkassociatie met de drinkyogurt gering.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta>> App heeft heel even in de app store gestaan en komt pas deze week officieel uit<<
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid