PR / 26 SEPTEMBER 2014, 16:37:03 Marketingbeleving bij die ‘andere’ doelgroep De Jaarbeurs in Utrecht was vorige week weer het toneel van de 50-plusbeurs. Bijna 100.000 senioren bij elkaar. Kort nadat het CBS…
PR / 7 JANUARI 2014, 15:51:35 Heeft het merk nog een rol in de online wereld? Op welk moment in het koopproces kan het merk relevant zijn? En hoe?
Merkstrategie / 30 SEPTEMBER 2013, 14:53:52 Help! Het midden in onze markt is weg! In steeds meer markten zie je het gebeuren: het midden is weg. Een “stuck in the middle” positionering is ten dode opgeschreven.…
Data & Insights / 27 SEPTEMBER 2013, 11:09:07 Het einde der merken? Het gaat om de ‘branded experience’! Op diverse marketingfora loopt een discussie over het einde van merkdenken, nadat Joost Augusteijn eerder dit jaar op de…
Carriere / 20 APRIL 2013, 19:45:33 “Company centricity” in het hoofd van de klant i.p.v. customer centricity in het bedrijf Driedimensionaal segmenteren is dé megatrend, luidt de conclusie bij de Consumer Centric DNA Awards 2013 (die Toyota als algeheel winnaar…
Carriere / 21 FEBRUARI 2013, 15:18:01 Camiel Eurlings kan meteen met de uitgeholde KLM-positionering aan de slag Het zijn spannende tijden bij de KLM, de luchtvaartmaatschappij die we nog steeds graag als Neerlands trots zien, ook al hebben Fransen een…
Media / 29 AUGUSTUS 2012, 20:00:43 Het CDA en zijn niks-voor-niemandpositionering bij D.E. op de koffie Nu de politieke partijen zich opmaken voor de verkiezingenclimax en de peilingen dagelijks voorbij trekken, zoeken de lijsttrekkers de…
Digital transformation / 15 MEI 2012, 13:46:30 Boer Zoekt Vrouw en Albert Heijn volgen dezelfde merkstrategie Afgelopen zondag konden we er weer goed voor gaan zitten: Boer zoekt vrouw begint aan een nieuwe reeks. Verplichte kost voor…
Customer Experience / 14 MEI 2012, 14:04:22 Hoe win je een Customer Centric DNA Award? Afgelopen donderdag was kasteel Duin en Kruidberg in Santpoort voor de tweede maal het toneel van de uitreiking van de Customer Centric DNA…
Influencer marketing / 27 APRIL 2012, 11:22:00 Eindelijk een brandstofretailer die het snapt Het heeft even geduurd, maar na jaren concurreren met kortingen, give-aways, verse broodjes en pakjes kauwgom voor 1 euro bij de kassa, is…