Overslaan en naar de inhoud gaan

DVD biedt kansen voor supermarkt

De videofilm-explosie ging grotendeels aan hen voorbij. Maar nu zetten supermarkten voorzichtige stappen om mee te spelen op de DVD-markt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meeste succesvolle titels op de explosief gegroeide DVD-markt zijn opnieuw uitgebrachte ‘klassiekers’ (ET, Beatles) en kaskraker-familiefilms. Supermarkten hebben dan ook belangrijke voordelen in de strijd om DVD-kopers, met hun reputatie als familievriendelijke winkel en vaardigheden in cross-merchandising.

related partner content for mobile comes here

Supermarkten kunnen DVD’s neerzetten als onderdeel van een afgestemde, winkelbrede merchandising-inspanning. Met in-store incentives, à la de Harry Potter-themafeesten in de nacht voor de DVD-release, met aansluitend de start verkoop om 12.01 uur. Of met displays die zorgen voor hogere point-of-sale verkopen en in-store excitement onder klanten. De mogelijkheden zijn legio. Want is de video/DVD-release eenmaal aangekondigd - nadat productiekosten in bioscopen zijn terugverdiend - dan gaan ook bij filmstudio’s alle remmen los.

De grootste release in december was Spider-Man, de grootste kaskraker van afgelopen zomer en het beste voorbeeld van merchandising tie-in. Van cereals tot frisdranken kregen retailers de mogelijkheid om de release met andere producten in de winkel te cross-branden, om merchandisingkansen én een gevoel dat supermarkten de helden van de videobusiness zijn te creëren. Dr. Pepper bijvoorbeeld was promotioneel verbonden aan de Spider-Man release, zodat klanten die dr. Pepper kochten meteen ook Sony Dream-systemen, Spider-Man DVD’s en Dr. Pepper-producten konden winnen.

< SIZE=1>Bron: progressive grocer<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in