DVD biedt kansen voor supermarkt
De meeste succesvolle titels op de explosief gegroeide DVD-markt zijn opnieuw uitgebrachte ‘klassiekers’ (ET, Beatles) en kaskraker-familiefilms. Supermarkten hebben dan ook belangrijke voordelen in de strijd om DVD-kopers, met hun reputatie als familievriendelijke winkel en vaardigheden in cross-merchandising.
Supermarkten kunnen DVD’s neerzetten als onderdeel van een afgestemde, winkelbrede merchandising-inspanning. Met in-store incentives, à la de Harry Potter-themafeesten in de nacht voor de DVD-release, met aansluitend de start verkoop om 12.01 uur. Of met displays die zorgen voor hogere point-of-sale verkopen en in-store excitement onder klanten. De mogelijkheden zijn legio. Want is de video/DVD-release eenmaal aangekondigd - nadat productiekosten in bioscopen zijn terugverdiend - dan gaan ook bij filmstudio’s alle remmen los.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe grootste release in december was Spider-Man, de grootste kaskraker van afgelopen zomer en het beste voorbeeld van merchandising tie-in. Van cereals tot frisdranken kregen retailers de mogelijkheid om de release met andere producten in de winkel te cross-branden, om merchandisingkansen én een gevoel dat supermarkten de helden van de videobusiness zijn te creëren. Dr. Pepper bijvoorbeeld was promotioneel verbonden aan de Spider-Man release, zodat klanten die dr. Pepper kochten meteen ook Sony Dream-systemen, Spider-Man DVD’s en Dr. Pepper-producten konden winnen.
<#FONT SIZE=1>Bron: progressive grocer<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid