Overslaan en naar de inhoud gaan

Slechte resultaten voor Wegener

Ondanks kostenreducties en efficiencyverbetering zal het bedrijfsresultaat van Wegener NV ruim twintig procent (€71,7 miljoen)…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De voor Wegener zeer belangrijke omzet uit advertenties in de regionale dagbladen was in 2002 ruim 10 procent lager dan het voorgaande jaar. Debet hieraan waren vooral de personeelsadvertenties, waarvan het volume met gemiddeld ruim 20 procent achterbleef. Hoewel in de bedrijfsvoering veel verbeterde en de effecten zichtbaar werden van reorganisaties, integraties en optimalisatie van bedrijfsprocessen, was het vechten tegen de bierkaai, aldus bestuursvoorzitter Jan Houwert in zijn nieuwjaarstoespraak.

related partner content for mobile comes here

De totale omzet in de advertentiemarkt zal in 2002 bijna €40 miljoen lager zijn dan in 2001. De gehele geconsolideerde omzet van Wegener daalt met vier procent (2001: €973 miljoen, 2002: €935 miljoen).

Gezien de ongewisheid over de economische ontwikkelingen onthoudt Wegener zich op dit moment van het uitspreken van een verwachting voor 2003.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in