Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de 8 grootste frustraties van pr-afdelingen door sociale media

Waarover zijn communicatieprofs het meest ontevreden?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verwachtingen die pr-afdelingen hebben van sociale media zijn vaak te hoog en leiden tot teleurstelling. De grootste frustratie van de PR-professionals bij sociale media is het gebrek aan interactie met hun doelgroepen. 52 procent ziet het als probleem nummer-1.  

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt ui onder 530 medewerkers van pr-afdelingen.  

Geen steun

Op een tweede plaats komt de ergernis over het ontbreken van interne steun voor socialemedia-activiteiten. 45 procent van de respondenten mist ook voldoende interne support.

Het derde probleem is dat de activiteiten op sociale media te weinig fans en volgers opleveren. Een derde van de respondenten (36 procent) noemt dit.

Slechte pers

Opvallend is dat negatieve commentaren van de pers niet leiden tot ergernis onder de pr-profs: slechts 4 procent van de respondenten geeft aan dat dit punt tegenvalt op sociale media.

Top-8

De 8 grootste problemen van de pr-afdelingen met sociale media:

1. Niet genoeg interactie (52 procent)

2. Te weinig interne ondersteuning (45 procent)

3. Niet genoeg fans en volgers (36 procent)

4. Veel moeite, weinig resultaat (34 procent)

5. Geen financiële winst (19 procent)

6. Geen versterking van het merk (12 procent)

7. Geen imagoverbetering (12 procent)

8. Te veel negatieve reacties en berichten (4 procent)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in