Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse ceo’s tweeten en ‘liken’ niet

Onderzoek brengt gebrek aan socialemedia-skills van de topmannen en -vrouwen in kaart.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlandse ceo’s lopen nauwelijks warm lopen voor social media. Minder dan de helft (45%) gebruikt het populaire LinkedIn en ook aan Twitter heeft de ceo geen boodschap; slechts 18 procent heeft een Twitter-account. Facebook blijkt ook een ondergeschoven kindje, 15 procent van de ceo’s is daar te vinden.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit onderzoek van Qlik onder ceo’s van beursgenoteerde bedrijven en top 50 bedrijven in Nederland. Qlik ontwikkelde een app die de anatomie van ceo’s in Nederland in kaart brengt.


Ceo’s van beursgenoteerde bedrijven zetten in vergelijking met boegbeelden van private organisaties social media minder in. Van deze topmannen gebruikt 28 procent LinkedIn, heeft 8 procent een Facebook-account en is 8 procent actief op Twitter.

Sabine Palinckx, landenmanager Benelux van Qlik, begrijpt dat ceo&;s voorzichtig zijn op sociale media uit angst bedrijfsgevoelige informatie naar buiten te brengen: &;Toch is het jammer dat ze de mogelijke kansen niet beter benutten. LinkedIn is het grootste B2B medium ter wereld en er zijn bijna 4,5 miljoen Nederlandse profielen. Dat laat wel zien dat je als CEO daar een flinke doelgroep kan bereiken die je anders misschien nooit zou aanspreken.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in