Nederlandse ceo’s tweeten en ‘liken’ niet


Nederlandse ceo’s lopen nauwelijks warm lopen voor social media. Minder dan de helft (45%) gebruikt het populaire LinkedIn en ook aan Twitter heeft de ceo geen boodschap; slechts 18 procent heeft een Twitter-account. Facebook blijkt ook een ondergeschoven kindje, 15 procent van de ceo’s is daar te vinden.
Dat blijkt uit onderzoek van Qlik onder ceo’s van beursgenoteerde bedrijven en top 50 bedrijven in Nederland. Qlik ontwikkelde een app die de anatomie van ceo’s in Nederland in kaart brengt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Ceo’s van beursgenoteerde bedrijven zetten in vergelijking met boegbeelden van private organisaties social media minder in. Van deze topmannen gebruikt 28 procent LinkedIn, heeft 8 procent een Facebook-account en is 8 procent actief op Twitter.
Sabine Palinckx, landenmanager Benelux van Qlik, begrijpt dat ceo's voorzichtig zijn op sociale media uit angst bedrijfsgevoelige informatie naar buiten te brengen: 'Toch is het jammer dat ze de mogelijke kansen niet beter benutten. LinkedIn is het grootste B2B medium ter wereld en er zijn bijna 4,5 miljoen Nederlandse profielen. Dat laat wel zien dat je als CEO daar een flinke doelgroep kan bereiken die je anders misschien nooit zou aanspreken.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid