Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM weet hoe je een YouTube-kanaal inricht

Samen met Clipster heeft de luchtvaartmaatschappij van de zomer een eigen branded YouTube-kanaal gelanceerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De eerste resultaten van het zijn bemoedigend. Sinds de zomer is het aantal -abonnees gestegen naar bijna 40.000 subscribers. Naast de plaatsing van video content heeft met een vernieuwde opzet de interactie tussen KLM en zijn klanten verbeterd. Bijna 7 procent van de kijkers deelden bijvoorbeeld de livestream tijdens het met vrienden via social media.

related partner content for mobile comes here

Wat direct opvalt is de specifieke look van de KLM-pagina. Via Clipster&;s specifieke tab-functionaliteit kunnen KLM vestigingen wereldwijd hun lokale campagnes via YouTube tonen op een eigen pagina. Naast de publicatie van campagnes, moet het YouTube-kanaal een bron van inspiratie zijn voor de bezoeker. 

Verbeterde integratie van content op verschillende platforms

Wie één van de bestemmingsvideo’s bekijkt, kan met een klik direct een boeking maken. Daarnaast kunnen bezoekers via de YouTube-pagina een vraag stellen aan accounts van KLM op Facebook en Twitter, wordt er via  een kalender getoond met daarop de laatste muziek events en kan vanaf dezelfde pagina de strategy game worden gedownload. 

Viktor van der Wijk, Director Digital Marketing KLM: &;De flexibele instelling van Clipster sluit goed aan wat KLM zoekt in een partner. Daarnaast denken de specialisten van Clipster proactief mee om video content zo optimaal mogelijk via YouTube te tonen.&;

Met de uitbreiding en het voorlopige succes van het branded YouTube-kanaal heeft KLM de ambitie om te laten zien dat het bedrijf voor loopt met het inzetten van social media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in