Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube-helden zorgen voor hernieuwde Beatlemania

YouTube organiseerde zaterdag een fanmeeting voor succesvolle content creators Enzo Knol en Teske de Schepper.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meeting werd met ruim 1200 fans drukbezocht, ondanks dat de locatie pas twee uur van tevoren bekend werd gemaakt. In ;s in Amsterdam-West konden jongens en meisjes een handtekening krijgen of op de foto met hun idool. 

related partner content for mobile comes here

is een groeimotor voor Nederlands talent, zo laten Teske de Schepper en Enzo Knol zien. Door hun authentieke video&;s en vermogen om kijkers aan zich te binden, hebben beide sterren in korte tijd een enorme schare fans opgebouwd. De video&;s op het zijn meer dan 21 miljoen keer bekeken en Enzo heeft maar liefst 442.000 abonnees op . Een groeiende groep YouTubers kan inmiddels leven van de (advertentie-)inkomsten via en dankzij hun YouTube kanaal.

Chris Klapwijk, verantwoordelijk voor strategische partnerships bij YouTube in de UK en Benelux: &;Wij merken dat lang nog niet iedereen op de hoogte is van wat er speelt op het digitale platform. Wat onze ouders met de Beatles hadden, hebben de jongeren van tegenwoordig met Enzo of Teske. Het is tweeledig, want we willen aan adverteerders laten zien dat dit speelt en vanuit mijn rol is dit het perfecte moment om jong talent aan te moedigen. Je hoeft geen gevestigd productiebedrijf te zijn om wereldwijd bereik te genereren en wie weet loopt tussen de bezoekers van vandaag wel de nieuwe Enzo.&;

Foto&;s - Ernst van Deursen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in