Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Nederland rolt nieuwe multi channel network strategie uit

Vandaag lanceert RTL Nederland zijn eigen multichannel network (MCN) en haalt met Toazted eerst getekende partner binnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘We hebben de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in nieuwe en bestaande platforms.’, aldus Arno Otto, MD Digital Media. ‘Met dit nieuwe MCN profileert zich nog meer op open sociale netwerken als . We spreken nieuwe doelgroepen aan en helpen tegelijkertijd nieuw talent zich te profileren en inkomsten te genereren.’

related partner content for mobile comes here

RTL Group heeft al een meerderheidsbelang in grote MCN’s als , en , maar wil met een eigen MCN bouwen aan duurzaam bereik en grotere fanbases. Daarvoor heeft RTL experts aangesteld met jarenlange ervaring bij YouTube en grote MCN’s als .

Oud ‘Head of Content Solutions’ bij YouTube en nu manager van het nieuw opgerichte MCN, Erik Kepper is één van deze experts. Kepper: ‘We willen de groeiende groep mensen die niet meer lineair tv kijkt, voorzien van content. Dit willen we doen op een manier die aansluit bij de behoeften van die nieuwe kijker. Relevante content moet op elk scherm en elk moment beschikbaar zijn en bij RTL krijg ik de kans om dit te doen met vakmensen uit de tv en de digitale branche.’

Kepper: ‘De huidige original content creators weten als geen andere hoe ze succesvol video’s moeten maken voor hun doelgroep en hoe ze een band opbouwen met hun fans. De meerwaarde van een relatie met RTL is hulp en begeleiding op het gebied van het bouwen, onderhouden en promoten van hun kanalen, het structureel verhogen van hun inkomsten en vakkundige advies bij het maken van video’s.’

Toazted eerste partner MCN RTL

Het eerste partnership tekende RTL met het Nederlandse muziek interviewplatform . Paul van der Vlist, CEO van Toazted: ‘Dankzij deze samenwerking kunnen we muzikanten die we interviewen wereldwijd bereik geven. Een groter bereik van onze video’s biedt ons de mogelijkheid om onze capaciteit uit te breiden en in de toekomst nog veel meer mooie unieke interviews te verzorgen.’

Kepper: ‘Met Toazted laten we zien dat we serieuze stappen nemen en snel handelen. Ik verwacht volgende week opnieuw een grote naam aan te kunnen kondigen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in