Overslaan en naar de inhoud gaan

Content marketing b2b: Meten resultaten nog een zwak punt

Nog geen kwart (24 procent) van de b2b-marketeers vindt zijn bedrijf goed in het meten van de ROI van content marketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de Lenskold Group/Pedowitz Group Lead Gen Marketing Effectiveness Study onder b2b-marketeers in de VS en Canada.

related partner content for mobile comes here

Nog een kleiner percentage gelooft dat zijn onderneming goed is in het meten van andere financiele resultaten van content marketing, zoals de toename in sales (17 procent) of een stijging het behoud en de loyaliteit (16 procent).

Zo’n driekwart van de businessmarketeers meet regelmatig of content wordt gezien (impressions, clicks, downloads)en verzoeken om informatie, terwijl bijna twee derde reacties en het opvragen van productinformatie en diensten monitort. Een meerderheid trackt regelmatig verkoopgesprekken (58 procent) en contentafname (56 procent). Iets minder marketeers (43 procent) meten of content wordt gedeeld (like, shares, comments, etc.).

Voor de technieken om de leads van content marketing naar sales te meten, gebruikt zo’n 80% de standaard tracking-methoden.  Iets minder dan een derde van de marketeers kijkt naar het eerste (32 procent), laatste (25 procent) of meerdere (28 procent) contacten van de klant met de organisatie, terwijl 16 procent modelling en statistische analyses inzet.

De resultaten, die werden gepubliceerd op Marketingcharts.com, suggereren dat b2b-marketeers – voor wie  content marketing belangrijker wordt – nog het meeste aandacht besteden aan  de standaard-metrics uit het marketing-onderzoek, maar moeite hebben om die te vertalen naar financiële resultaten.

De respondenten zien nog obstakels in het meten van de financiele resultaten van content marketing. Ze vinden het vooral moeilijk om de waarde van afzonderlijke contacten te bepalen als iemand verschillende contactpunten heeft  (57 procent). 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in