Overslaan en naar de inhoud gaan

BlackBerry schrapt CMO-functie

Frank Boulben, CMO van BlackBerry, verlaat het bedrijf. En hij wordt niet vervangen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo bevestigt Blackberry tegen Marketingweek. Naast Boulben vertrekken ook COO Kristian Tear and CFO Brian Bidluka. De firma heeft sinds een maand ook een nieuwe ceo, John Chen.

related partner content for mobile comes here

De verandering in strategie zou kunnen betekenen dat Blackberry meer gaat focussen op zijn grote, zakelijke klanten. Maar Blackberry wil hierover pas een verklaring geven als het de cijfers van het derde kwartaal bekend maakt, op 20 december aanstaande.

De geruchten dat Blackberry de consumentenmarkt de rug gaat toekeren, zijn sterk. Blackberry moest in het tweede kwartaal van dit jaar een verlies verwerken van 965 miljoen dollar. Het bedrijf verliest steeds meer marktaandeel aan Samsung en Apple.

De komst van Chen suggereert dat Blackberry gaat kiezen voor een b2b-strategie. Insiders verwachten dat marketing een tactischere rol krijgt, meer richting sales gaat. De tijden van grote above-the-line campagnes lijken hiermee voorbij.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in