BlackBerry schrapt CMO-functie


Zo bevestigt Blackberry tegen Marketingweek. Naast Boulben vertrekken ook COO Kristian Tear and CFO Brian Bidluka. De firma heeft sinds een maand ook een nieuwe ceo, John Chen.
De verandering in strategie zou kunnen betekenen dat Blackberry meer gaat focussen op zijn grote, zakelijke klanten. Maar Blackberry wil hierover pas een verklaring geven als het de cijfers van het derde kwartaal bekend maakt, op 20 december aanstaande.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe geruchten dat Blackberry de consumentenmarkt de rug gaat toekeren, zijn sterk. Blackberry moest in het tweede kwartaal van dit jaar een verlies verwerken van 965 miljoen dollar. Het bedrijf verliest steeds meer marktaandeel aan Samsung en Apple.
De komst van Chen suggereert dat Blackberry gaat kiezen voor een b2b-strategie. Insiders verwachten dat marketing een tactischere rol krijgt, meer richting sales gaat. De tijden van grote above-the-line campagnes lijken hiermee voorbij.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid