Overslaan en naar de inhoud gaan

Wordt “NL Ziet” de Whatsapp van het TV kijken?

RTL kondigde 15 november een samenwerking aan met de publieke omroep, namelijk NL ziet. Met NL Ziet kan je tot een jaar terugkijken naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij het gebruik van de dienst betaal je één abonnement voor alle content, zonder reclames. Voor een vast bedrag per maand heb je hierdoor dus toegang tot de betaalde films en series van RTL, SBS en de NPO.
Het zal een kwestie van tijd zijn dat dit dus ook op alle smart TV’s te verkrijgen is. En na Netflix (onbeperkt series en films kijken) is hiermee dus weer een extra dimensie aangebracht in de TV wereld. En dus ook onbeperkt een dienst afnemen exact aan te passen op het gedrag van de consument.

related partner content for mobile comes here

Grote vraag die nu dus heerst in mijn beleving, in hoeverre gaan wij als consument ons gedrag hier snel op aanpassen. Oftewel zien we na Skype en Whatsapp nu weer een bedreiging opkomen voor de standaard content aanbieders als een UPC, Ziggo en KPN door opkomst van internet.

Met de komst van Smart TV’s zullen we NL Ziet dus in één keer kunnen zien als een concurrent van de traditionele aanbieders, aangezien je dus in de toekomst met een internet aansluiting en een smart TV je programma kan kijken waar en wanneer je dit wilt. Ervan uitgaande dat er ook een “Netflix” voor sport komt, kan de consument met deze losse abonnementen dus helemaal worden voorzien in zijn vraag

Mocht dit nou echt in sneltrein vaart worden opgepakt door de klant, betekent dit dus ook dat de omroepen een concurrent worden van hun eigen inkomstenbron, namelijk adverteer ruimte. Naar mijn idee zal NL Ziet dus zo lang mogelijk willen vasthouden aan de traditionele manier van TV kijken met NL Ziet als een soort van add-on. Vraag blijft alleen, hoe lang kunnen alle spelers dit nog volhouden? Er zal namelijk een omslagpunt komen dat omroepen gaan leven van abonnementen en niet meer van advertenties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in