75 pct muziekuitgaven uit evenementen


De muziekindustrie moet het steeds meer hebben van grote evenementen. Van de 715 miljoen euro die Nederlandse consumenten vorig jaar in totaal uitgaven aan muziek, kwam bijna driekwart voor rekening van live muziekevenementen.
Volgens PwC lijden vooral grote concerten en dance-evenementen niet onder het voorzichtiger bestedingspatroon van consumenten. PwC zegt te verwachten dat de inkomsten uit dit soort muziekfestiviteiten stijgt met bijna 12 procent PwC, van 525 miljoen euro in 2012 naar 587 miljoen euro in 2017.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMediaspecialist Ennèl van Eeden van PwC stelt vast: 'Binnen enkele minuten zijn optredens van de grootste (pop)artiesten uitverkocht, duizenden tickets tegen forse toegangsprijzen. Ook de dominante positie van Nederlandse dj's wereldwijd vertaalt zich in drukbezochte dance-events waar reclame maken bijna niet voor nodig is.'
Kleinere evenementen hebben wel last van de moeilijke economie. Sommige kleinschalige festivals dreigen volgens PwC te verdwijnen doordat er steeds minder overheidssubsidies beschikbaar zijn.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid