SBS komt met nieuwe digitale zender


Hoe de nieuwe zender gaat heten, maakte Van Westerloo nog niet bekend. Volgens hem is er ruimte voor een vierde zender. ‘De kleine zenders knabbelen steeds meer marktaandeel af van de grote tv-rgroepen. Daarom heeft RTL destijds RTL8 geïntroduceerd. Wij mogen niet achterblijven. Bovendien hebben we een gigantische rijkdom aan product dat we op dat kanaal kunnen programmeren. Het wordt een zender met een vrouwelijk profiel.’
De presentatie van de SBS winterprogrammering in de Gashouder in Amsterdam was gericht op adverteerders en mediabureaus. Beau van Erven Dorens presenteerde een ruim een uur durende show waarin een voorproefje te zien was van wat we komende winter bij de SBS-zenders kunnen verwachten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Utopia
Hoogtepunt is ongetwijfeld de nieuwe realityshow Utopia van John de Mol, die er zelf over kwam vertellen. In Utopia krijgen 15 deelnemers een stuk land met een loods. Ze moeten proberen een nieuwe samenleving op te bouwen met beperkte middelen. Het spektakel zou wel eens de nieuwste hit van De Mol kunnen gaan worden. De gigantische hoeveelheid content, de koppeling met digitaal en de vele nieuwe mogelijkheden voor adverteerders maken Utopia nu al uniek en de grootste tv/digitale productie ooit. In december is de officiële presentatie, in januari moet de show van start gaan.
Utopia wordt geprogrammeerd in de vooravond van SBS6. Het wordt een belangrijke schakel en kan de kijkcijfers omhoog trekken. Ondanks dat de nieuwe vooravond die SBS6 onlangs introduceerde nog niet super scoort bij de kijker, is Van Westerloo wel tevreden. ‘Er zit groei in.’
Op SBS6 kan verder meer Nederlands product verwacht worden, ‘zoals dat bij een familiezender hoort’. Hart van Nederland en zeker ook de late editie van Shownieuws, die door films wel eens verschuift van tijdstip, worden voortaan horizontaal geprogrammeerd.
Samenwerking met Sanoma
CCO Peter Mulder kwam ook aan het woord en meldde dat het video-on-demand platform KIJK het goed doet. ‘In afgelopen periode is het gebruik van KIJK geëxplodeerd’, zei hij. De komende tijd gaat SBS het platform nog meer bekendheid geven en nog meer content aanbieden.’
Ook legde Mulder uit hoe het zit met de samenwerking met eigenaar Sanoma. ‘Het wordt me vaak gevraagd. Wat de samenwerking betreft hebben we een simpele structuur. De mensen weten elkaar te vinden en we kunnen heel snel met elkaar schakelen.’
Als voorbeeld gaf hij de nieuwe komische dramaserie Fashion Planet, die losjes gebaseerd is op The Devil Wears Prada en komend voorjaar op NET5 te zien zal zijn. SBS en Sanoma hebben hiervoor een commerciële alliantie gesloten met fashionmerk H&M, plus mediabureau MediaCom. Het concept wordt doorgetrokken naar het Sanoma-netwerk. Ook interessant is dat de fashion items die op dat moment ‘hot’ zijn en in de winkel liggen, ook in de serie te zien zullen zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid