Confronterende campagne Fashion Revolution Day
'People care when they know'. Dat is de gedachte achter de campagne die laat zien wie de bittere prijs van goedkope kleren betalen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Op Alexanderplatz in Berlijn staat een helblauwe automaat die een superkoopje aanbiedt: T-shirts voor maar 2 euro per stuk. Alleen komt er geen T-shirt uit als je 2 euro in de automaat hebt gestopt. In plaats daarvan wordt een video vertoond met schokkende beelden uit textielfabrieken in landen als Bangladesh. Vrouwen en kinderen die zonder pauze onder levensbedreigende omstandigheden aan het werk zijn voor 13 cent per uur. Na 20 seconden verschijnt een keuze op het scherm: ‘buy’ or ‘donate’.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Zie hier de even simpele als confronterende campagne voor Fashion Revolution Day van vandaag, 24 april, is het werk van BBDO Berlin, UNIT9 Berlin en Fashion Revolution for Fashion Revolution Day:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid