Overslaan en naar de inhoud gaan

Confronterende campagne Fashion Revolution Day

'People care when they know'. Dat is de gedachte achter de campagne die laat zien wie de bittere prijs van goedkope kleren betalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op Alexanderplatz in Berlijn staat een helblauwe automaat die een superkoopje aanbiedt: T-shirts voor maar 2 euro per stuk. Alleen komt er geen T-shirt uit als je 2 euro in de automaat hebt gestopt. In plaats daarvan wordt een video vertoond met schokkende beelden uit textielfabrieken in landen als Bangladesh. Vrouwen en kinderen die zonder pauze onder levensbedreigende omstandigheden aan het werk zijn voor 13 cent per uur. Na 20 seconden verschijnt een keuze op het scherm: ‘buy’ or ‘donate’.

related partner content for mobile comes here

Zie hier de even simpele als confronterende campagne voor van vandaag, 24 april, is het werk van BBDO Berlin, UNIT9 Berlin en Fashion Revolution for Fashion Revolution Day:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in