Overslaan en naar de inhoud gaan

Eén euro uitgegeven aan influencer marketing levert 6,50 euro aan mediawaarde op

Twee verschillende onderzoeken komen tot bijna zelfde conclusie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iedere euro die marketeers investeren in influencer marketing levert ze zo’n 6,50 of meer op. Dat blijkt uit twee Amerikaanse onderzoeken  die onafhankelijk van elkaar zijn gehouden.

related partner content for mobile comes here

In beide ondertzoeken werd gekeken wat de ROI bedraagt van influencer marketing-programma’s. daarvoor 48 marketingprogramma’s uit 2014 onder de loep in 15 sectoren en die werk boden aan 662 onafhankelijke web-uitgevers en bloggers.

Het bureau komt op een bedrag uit van 6,85 aan mediawaarde voor ieder geïnvesteerde  euro.

Goede scores FMCG

Adverteerders in de ‘fast moving’ consumentenproducten boeken de beste resultaten. Daar levert een influencer-euro 11,33 aan ‘earned’ mediawaarde op. In de detailhandel en kleding is dat 10,48 euro, terwijl de toeristische bestemmingen en reizen 7,04 euro opleveren.

Andere sectoren laten slechtere resultaten zien. De huis- en tuinbranche doet het het slechtst. Daar levert een euro slechts 0,64 earned mediawaarde op.

Snelst groeiend

Een ander , uitgevoerd door Tomoson komt in grote lijnen tot dezelfde conclusies. Hier levert een influencer-euro gemiddeld 6,50 euro aan verkregen mediawaarde op.

Ook gaven de ondervraagde marketeers aan dat influencer marketing het snelst groeiende kanaal is in online klant-acquisitie, nog voor organic search, paid search en e-mail marketing.

Kosteneffectief

Ook vinden marketeers influencer marketing samen met email-markjeting het meest kosteneffectief kanaal in de online acquisitie van klanten, kort gevolgd door organic search. Affiliate marketing is volgens slechts 2% van de marketeers het meest kosteneffectieve kanaal.

Ook vindt een kleine meerderheid (51%) van de marketeers dat bedrijven betere klanten krijgen door influencer marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in