Overslaan en naar de inhoud gaan

Betaalde content: no way!

Aardige analyse op De nieuwe reporter over het betalen van journalistieke content. Voor een krant moet je betalen, voor de online versie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aardige analyse op over het betalen van journalistieke content. Voor een krant moet je betalen, voor de online versie over het algemeen niet. Hoewel er in 2001 nog wel gedacht werd dat hier mogelijkheden lagen en vele bedrijven hun content achter een login zetten, is deze werkwijze en gedachte in 2006 drastisch veranderd.

related partner content for mobile comes here

Alleen het FD doet nog een moedige poging. Maar waarom zou je gaan inloggen of betalen als je op andere websites het nieuws ook tot je kunt nemen. Via of het populaire .

De nieuwe schrijft over de wet van Reijnders. Deze (weinig originele) wet luidt: het geld dat je kunt verdienen met de verkoop van advertenties bij gratis online journalistieke content, is meer dan wat je kunt verdienen met de verkoop van online journalistieke content. Dat is een treurige constatering. Want de verkoop van advertenties op nieuwssites levert wel het meeste op, maar dat is nog lang niet genoeg om grote redacties op te tuigen of in stand te houden.

Mijn mening: er is een trend gaande dat content gratis is. Denk aan Metro, Spits en de nieuwe krant van Jort Kelder, denk aan radio, denk aan Molblog, denk aan televisie etc etc. Ofwel, get used to it!!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in