Betaalde content: no way!
Aardige analyse op De nieuwe reporter over het betalen van journalistieke content. Voor een krant moet je betalen, voor de online versie over het algemeen niet. Hoewel er in 2001 nog wel gedacht werd dat hier mogelijkheden lagen en vele bedrijven hun content achter een login zetten, is deze werkwijze en gedachte in 2006 drastisch veranderd.
Alleen het FD doet nog een moedige poging. Maar waarom zou je gaan inloggen of betalen als je op andere websites het nieuws ook tot je kunt nemen. Via Google News of het populaire nu.nl.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe nieuwe schrijft over de wet van Reijnders. Deze (weinig originele) wet luidt: het geld dat je kunt verdienen met de verkoop van advertenties bij gratis online journalistieke content, is meer dan wat je kunt verdienen met de verkoop van online journalistieke content. Dat is een treurige constatering. Want de verkoop van advertenties op nieuwssites levert wel het meeste op, maar dat is nog lang niet genoeg om grote redacties op te tuigen of in stand te houden.
Mijn mening: er is een trend gaande dat content gratis is. Denk aan Metro, Spits en de nieuwe krant van Jort Kelder, denk aan radio, denk aan Molblog, denk aan televisie etc etc. Ofwel, get used to it!!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid