Overslaan en naar de inhoud gaan

'Marketeers hebben weinig passie'

Marketingman en publicist Jan Peter van Doorn schreef deze week zijn laatste column over marketing in Adformatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketingman en publicist schreef deze week zijn laatste column over marketing in Adformatie.

related partner content for mobile comes here

Zijn stelling: marketing blokkeert de ontwikkeling van bedrijven.

Van Doorn schrijft: '(Marketing is) steeds meer van hetzelfde, nauwelijks innovaties, weinig eigen visie, weinig passie. En laten we ook niet vergeten dat de grote vernieuwingen van de laatste decennia niet zijn ontstaan vanuit een marketingperspectief, maar vanuit een logistieke, technologische of operationele invalshoek.

'Marketing is verworden tot niets anders dan het creëren van een hoge "entry barrier". Hoge entry barriers mogen dan bestand zijn tegen geld, macht en powerplay, ze zijn niet bestand tegen vindingrijkheid, originaliteit, passie, ziel en zaligheid. Zeg maar de antimarketinggedachte. Voorbeelden daarvan tref je aan op zolderkamertjes, in kleine achterafstraatjes, in de zogenaamd minder ontwikkelde landen, en op internet. Daar worden barrières geslecht en de consument vindt het nog leuk ook.'

Is dat zo? Hebben markteers te weinig passie en visie?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in