Bedrijven introduceren gezondheidslogo
Het lichtblauwe merkteken geeft aan dat er in het product niet te veel ongezonde ingrediënten zitten zoals verzadigde vetten, suiker en zout, zo meldt de Volkskrant. De eerste producten onder het logo komen binnenkort op de markt.
Onder leiding van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) is de afgelopen maanden vergeefs geprobeerd richtlijnen voor een gezond-logo te ontwikkelen. Niet alle aangesloten bedrijfstakken wilden zich voegen aan opgestelde criteria. Albert Heijn kwam al eerder met een eigen gezondheidslogo.
De initiatiefnemers presenteren hun ‘ik kies bewust’-logo vandaag aan minister Hoogervorst van Volksgezondheid.
In Europa is er ook een nieuw logo op komst: biologische producten krijgen een Europees logo, eventueel naast een eigen keurmerk. Het logo bestaat uit twee graanhalmen die naar elkaar buigen. Het moet biologische producten herkenbaar maken voor consumenten als die in een ander EU-land inkopen doen, aldus het ANP. De invoering kan nog wel even duren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid