Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven introduceren gezondheidslogo

Unilever, Campina en Friesland Foods introduceren vandaag het gezondheidslogo voor voedingsmiddelen: het ‘ik kies bewust’-logo.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het lichtblauwe merkteken geeft aan dat er in het product niet te veel ongezonde ingrediënten zitten zoals verzadigde vetten, suiker en zout, zo meldt de Volkskrant. De eerste producten onder het logo komen binnenkort op de markt.
Onder leiding van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) is de afgelopen maanden vergeefs geprobeerd richtlijnen voor een gezond-logo te ontwikkelen. Niet alle aangesloten bedrijfstakken wilden zich voegen aan opgestelde criteria. Albert Heijn kwam al eerder met een eigen gezondheidslogo.

related partner content for mobile comes here

De initiatiefnemers presenteren hun ‘ik kies bewust’-logo vandaag aan minister Hoogervorst van Volksgezondheid.
In Europa is er ook een nieuw logo op komst: biologische producten krijgen een Europees logo, eventueel naast een eigen keurmerk. Het logo bestaat uit twee graanhalmen die naar elkaar buigen. Het moet biologische producten herkenbaar maken voor consumenten als die in een ander EU-land inkopen doen, aldus het ANP. De invoering kan nog wel even duren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in