Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe lente pr-industrie dankzij blogs?

De pr-industrie ziet een gouden toekomst opdoemen door de opmars van weblogs, sociale netwerken, burgerjournalistiek en consumentenreviews…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Neem het weblog. In de blogosfeer verspreidt een goed verhaal zich als een olievlek, stelt Edelman. Eindelijk brokkelt het monopolie van de grote
mediabedrijven op nieuws en massacommunicatie af. 'Het is een zegen voor de pr-industrie.' Edelman draait er niet omheen. 'Als de Wall Street
Journal achter een klant van ons aangaat, hoeven we dat niet meer zomaar te accepteren', zei hij onlangs op een pr-bijkomst. 'Bij een negatief verhaal zetten we op internet de documenten en interviews die de krant besloot niet te laten zien.' In de blogsfeer heb je geen last van vervelende journalisten die persberichten verhaspelen en feiten checken.

related partner content for mobile comes here

Burson (85) neemt de consumentenrevolte heel serieus en heeft een lijst laten samenstellen van de invloedrijkste bloggers. Schreef ook een stuk over de invloed van blogs op marketing en pr. 'De meeste pr-bureaus gaan helemaal niet goed met blogs om', meent Edelman. Ze sturen persberichten die als spam worden beschouwd.

Hear, hear.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in