Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei oplage gratis dagbladen, Trouw en FD

De oplage van gratis dagbladen Metro en Spits is in 2005 ten opzichte van het jaar ervoor flink gestegen, zo blijkt uit de vandaag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De grote landelijke dagbladen houden de dalende tendens vast. De totale kernoplage van De Telegraaf daalde in 2005 van 708.727 naar 677.766. De Telegraaf op Zondag komt uit op 641.977 voor 2005. Vergelijkingscijfers met een jaar eerder zijn nog niet voorhanden, omdat de zondagskrant later in 2004 begon.
De Volkskrant zag de oplage dalen van 285.048 naar 273.046. Van het ‘oude’ Algemeen Dagblad ging de oplage van 264.209 naar 248.180, daarbij aangetekend dat dit voor 2005 geldt voor de periode januari tot september. Van de AD Combi die in september 2005 begon, zijn geen cijfers voorhanden.
Ook NRC Handelsblad moest terug in oplage: van 239.628 naar 231.868. Het Parool zag de oplage dalen van 71.047 naar 69.598. Het Nederlands Dagblad (van 33.969 naar 32.913) en Reformatorisch Dagblad (van 56.977 naar 55.932) moesten beide licht terug in het aantal exemplaren.

related partner content for mobile comes here

De stijgers zijn Trouw: van 96.096 naar 97.986. De PCM-krant wisselde in 2005 met succes van formaat. Ook Het Financieele Dagblad boekte succes en zag de oplage stijgen van 49.512 naar 51.344. De totaal verspreide oplage van Metro ging fors omhoog: van 339.931 naar 414.721 exemplaren. Ook Spits was een grote groeier: van 358.385 naar 382.412.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in