Groei oplage gratis dagbladen, Trouw en FD
De grote landelijke dagbladen houden de dalende tendens vast. De totale kernoplage van De Telegraaf daalde in 2005 van 708.727 naar 677.766. De Telegraaf op Zondag komt uit op 641.977 voor 2005. Vergelijkingscijfers met een jaar eerder zijn nog niet voorhanden, omdat de zondagskrant later in 2004 begon.
De Volkskrant zag de oplage dalen van 285.048 naar 273.046. Van het ‘oude’ Algemeen Dagblad ging de oplage van 264.209 naar 248.180, daarbij aangetekend dat dit voor 2005 geldt voor de periode januari tot september. Van de AD Combi die in september 2005 begon, zijn geen cijfers voorhanden.
Ook NRC Handelsblad moest terug in oplage: van 239.628 naar 231.868. Het Parool zag de oplage dalen van 71.047 naar 69.598. Het Nederlands Dagblad (van 33.969 naar 32.913) en Reformatorisch Dagblad (van 56.977 naar 55.932) moesten beide licht terug in het aantal exemplaren.
De stijgers zijn Trouw: van 96.096 naar 97.986. De PCM-krant wisselde in 2005 met succes van formaat. Ook Het Financieele Dagblad boekte succes en zag de oplage stijgen van 49.512 naar 51.344. De totaal verspreide oplage van Metro ging fors omhoog: van 339.931 naar 414.721 exemplaren. Ook Spits was een grote groeier: van 358.385 naar 382.412.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid