Gewone mensen, dat werkt


Het is meer dan gebruikelijk: modellen of zeer bekende, goeduitziende mensen die producten op gebied van persoonlijke verzorging aanprijzen. Consumenten herkennen zich daar niet in, maar de redenering is altijd ‘dat het aspiratieniveau een stuk hoger moet liggen’.
Unilever deed de proef op de som. Voor het merk Lux werd Sarah Jessica Parker ingezet, de actrice die wereldberoemd is geworden dankzij ‘Sex and the City’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor zustermerk Dove bedacht Unilever een minder conventionele aanpak: zes gewone vrouwen, met laten we zeggen niet-helemaal-ideale-maten, prijzen Dove aan. Via tracking volgde Unilever het succes van beide campagnes. Beide scoorden goed, maar op de factor merkacceptatie scoorde Dove zeer goed en beter dan Lux.
Hetgeen bewijst dat een reclame-aanpak met gewone mensen heel goed kan werken. Peer-to-peermarketing is al heel gebruikelijk op internet, maar kan dus ook in de massamedia uitstekend werken.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid