Overslaan en naar de inhoud gaan

Gewone mensen, dat werkt

Consumenten klagen vaak over de te mooie mensen in reclame. Jaloers? Vast. In ieder geval slaat de Dove-campagne met ‘gewone’ vrouwen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is meer dan gebruikelijk: modellen of zeer bekende, goeduitziende mensen die producten op gebied van persoonlijke verzorging aanprijzen. Consumenten herkennen zich daar niet in, maar de redenering is altijd ‘dat het aspiratieniveau een stuk hoger moet liggen’.

related partner content for mobile comes here

Unilever deed de proef op de som. Voor het merk Lux werd Sarah Jessica Parker ingezet, de actrice die wereldberoemd is geworden dankzij ‘Sex and the City’.

Voor zustermerk Dove bedacht Unilever een minder conventionele aanpak: zes gewone vrouwen, met laten we zeggen niet-helemaal-ideale-maten, prijzen Dove aan. Via tracking volgde Unilever het succes van beide campagnes. Beide scoorden goed, maar op de factor merkacceptatie scoorde Dove zeer goed en beter dan Lux.

Hetgeen bewijst dat een reclame-aanpak met gewone mensen heel goed kan werken. Peer-to-peermarketing is al heel gebruikelijk op internet, maar kan dus ook in de massamedia uitstekend werken.
Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in