Overslaan en naar de inhoud gaan

Bavaria maakt dubbelslag bij Gouden Inhaakmedailles

De Gouden Inhaakmedailles voor de beste inhakers op het WK Voetbal en de Olympische Winterspelen 2010 zijn uitgereikt. Bavaria was met twee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bierbrouwer won één keer in de categorie Promotioneel met de Bavaria ‘Dutch Dress’ actie en één keer in de categorie Print met de advertentie ‘Oranje bedankt’ (bureau Selmore). In de advertentie werd octopus Paul uitgeserveerd als inktvisringetjes. De Gouden ‘Creative Instant Award’, voor inhaken op de echte actualiteit van de dag ging indirect ook naar Bavaria. Dirk won die prijs met de uiting ‘Fifa Dirk’ (bureau XXS). In de categorie RTV ging het goud naar de TV commercial ‘Write The Future’ van Nike (bureau Wieden + Kennedy). Beter Horen werd met goud beloond voor de actie ‘Vuvuzela noodpakket’ met de gratis oranje oordopjes.

related partner content for mobile comes here

De jury was dan misschien wat zuiniger met het uitreiken van goud in vergelijking met 2008, zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de inhakers in 2010 werd geprezen. Er waren dan ook een groot aantal nominaties die omgezet werden naar eervolle vermeldingen:

Categorie RTV:
o Essent: Svenergy (UbachsWisbrun/JWT)
o Unilever: Unox - Ouderwets schaatsen kijken (Being There)
o Praxis: Rouwafvalzak radio commercial (Doom & Dickson)
o NUON: Energieshirt (N=5)
o ING: Oranje Leeuwen (Leukwerkt Worldwide)

Categorie Print:
o Unilever: Unox - Ouderwets schaatsen kijken (Being There)
o Aegon: Eerlijk over schaatsen (THEY)
o Heineken: Bertje, Nog eentje, …tot de bodem… (TBWA\NEBOKO)
o MVA: Nu alleen nog even wereldkampioen worden (New Message)
o Pearle: Gratis deskundige oogmeting (TBWA\NEBOKO)

Categorie SP:
o Unilever: Unox - Wantschoen (Being There)
o Nuon: Energieshirt (N=5)

Categorie Interactief:
o Asics: Olympics & Asics (OMD, Microsoft)
o Essent: Svenergy (Artificial Industry)
o Heineken: De Duitse tegenreactie (TBWA\NEBOKO)
o Coca Cola: Fifa World Cup Celebration (Kumpany)

Categorie Cross-mediaal:
o Unilever: Unox campagne ‘Ouderwets schaatsen kijken’ (Being There)
o ING: ING campagne ‘Oranje Leeuwen’ (Leukwerkt Worldwide)

De Gouden Inhaakmedailles zijn een initiatief van Strating (Active Marketing) en worden mogelijk gemaakt door Ster, de Persgroep Advertising (AD), Smurfit Kappa Zedek en Adformatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in