Overslaan en naar de inhoud gaan

Barbie op de bres voor gelijke kansen meisjes

De You Can Be Anything-campagne moet de ‘oneindige mogelijkheden’ benadrukken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Poppenmerk Barbie is begonnen met een campagne met als doel ‘meisjes en hun moeders te overtuigen van het feit dat zij alles kunnen zijn en alles kunnen worden.’

related partner content for mobile comes here

Als aftrap van de You Can Be Anything-campagne namen op 10 oktober enkele meisjes, die altijd al gedroomd hebben van een baan in de fashion industrie (stereotypen zijn het poppenmerk niet vreemd…) de redactie van online lifestyle magazine Amayzine over.

Daarnaast zijn de dochters van Nederlandse bloggers Citymom, Lady Lemonade en May-Britt Mobach van Amayzine gefotografeerd in de rol van hun droomberoep.

Met deze campagne richt Barbie zich op moeders in Nederland, omdat zij volgens het merk een belangrijke rol spelen in de keuzes en ontwikkeling van meisjes.

Voor de campagne zijn diverse jonge meiden gevraagd naar hun droomberoep.

Barbie: ‘De één wilde fotograaf worden, de ander dierenarts en weer een ander onderneemster. Ook droomden een aantal meiden van een carrière als fashionredacteur.’

Isabel Ferrer, marketingdirecteur: ‘Wat veel moeders niet weten is dat juist het spelen met een Barbie kan bijdragen aan het zelfvertrouwen en de verbeeldingskracht van hun kind. Dit is de reden dat wij ons met deze campagne op moeders richten. Zij zijn een belangrijke factor in de keuzes en ontwikkeling van hun dochter. We hopen dan ook dat er dankzij het vertrouwen en de aanmoediging van moeders een generatie meisjes opgroeit die beseft dat de mogelijkheden oneindig zijn.’

Fotografie: Annabelle van Hardeveld

Verantwoordelijk voor Nederlandse vertaling campagne: Het PR Bureau

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in